مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: امروز همه ما مسئول تبیین سیره و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای مردم هستیم تا جامعه با تأسی به این اندیشه‌ها مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بسترسازی ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.
کد خبر: ۵۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ - 06June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ویژه‌برنامه «رشحه نور» با موضوع عصر شعر فراملی جلوه جهانی امام خمینی (ره) امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و چند تن از شاعرانی از کشورهای ایران، لبنان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: بطور قطع ابتکار محفل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری ویژه‌برنامه رشحه نور باعث آشنایی بیشتر مردم با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان شعر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تصریح کرد: فرازهایی از سخنان معظم له بیانگر آن است که هر حرکت فرهنگی که با محوریت زندگی و شخصیت امام خمینی (ره) صورت می گیرد باید شخصیت ایشان را برای جامعه تبیین کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری این محافل عرض ارادت به ساحت امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: در واقع هدف از برگزاری این محافل، صدور آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در کنار سیستم مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران به جهان است.

وی با تأکید بر اینکه یاد و خاطره امام خمینی (ره) همچنان زنده و جاوید است، گفت: امروز همه ما مسئول تبیین سیره و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای مردم هستیم تا جامعه با تأسی به این اندیشه‌ها مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بسترسازی ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

در ادامه محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی با اشاره به برگزاری شب شعر در نخستین روز رحلت امام خمینی (ره) با عنوان «در سوگ آفتاب» به همت کنگره شعر حوزه های علمیه در مشهد گفت: در آن شب شعر بسیاری از شاعران به خواندن اشعار خود با موضوع ارتحال امام خمینی (ره) پرداختند، اشعاری که در همان روز سروده شده بود.

وی در ادامه به خوانش سروده خود در اولین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با عنوان «پس از او» پرداخت.

همچنین سید فضل‌الله قدسی روحانی و شاعر افغانستانی با اشاره به حضور خود در جبهه‌های جنگ افغانستان گفت: در آن ایام اخبار سلامتی امام خمینی از طریق رادیو پیگیری می‌کردیم و نگران سلامتی ایشان بودیم. هنگامی که خبر رحلت ایشان منتشر شد مجاهدین افغانستان به مانند آنکه پدر خود را از دست داشته باشند به سوگواری و عزاداری پرداختند.

وی نیز در ادامه به خوانش شعر خود با عنوان «یادگار خورشید» پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار