مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

اسلام پرچمدار پیشرفت در عرصه‌های مختلف بین‌المللی است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: دشمنان در تلاش هستند با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای بروز برخی اتفاقات را علت ناکارآمدی اسلام و عدم امنیت مسلمانان جلوه دهند اما برخلاف این تلاش‌ها، دستاورد اسلام در سطح بین‌المللی، در دست داشتن پرچم پیشرفت است.
کد خبر: ۵۳۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ - 06July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت روز قلم آئین رونمایی از کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه» با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «سیداحمد طباطبایی» نماینده ولی فقیه در پردیس بین‌المللی امام رضا (ع)، «محمدعلی احمدیان» دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد و نویسنده کتاب، سرهنگ پاسدار «جواد قاصد نظامیان» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در سخنانی برگزاری این آئین را در روز زیارتی حضرت امام رضا (ع) به فال نیک گرفت و اظهار داشت: امروز یکی از نکات مهمی که مبلغین، پژوهشگران و فعالیان حوزه فرهنگی و اجتماعی به آن اهتمام داشته باشند دستیابی به اطلاعات حوزه بین‌الملل است.

وی افزود: یکی از نکات مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یأس در بین مسلمانان جهان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به موضوع کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسه تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا بروز برخی اتفاقات را در سطح بین‌المللی علت ناکارآمدی اسلام و عدم امنیت مسلمانان جلوه دهند و با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای این موضوع را بزرگنمایی کنند اما بر خلاف این تلاش‌ها دستاورد اسلام در جهان امروز، در دست داشتن پرچم پیشرفت است؛ بر همین اساس کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه می‌تواند عاملی موثر برای حرکت در مسیر شناخت سایر مسلمانان در اقصی نقاط جهان باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از کتاب‌ها دارای زمان هستند، خاطرنشان کرد: کتاب‌های زمانبندی شده به معنای استفاده از محتویات آن کتاب در یک بازه زمانی خاص است اما برخی از آثار فرازمانی هستند که کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه جز‌و این دسته از آثار است.

لازمه ترویج اسلام، شناخت کامل مسلمانان جهان است

احمدیان نویسنده کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسه در پایان این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری این آئین گفت: با توجه به سابقه‌ای که در تدریس جغرافیا در دانشگاه‌ها داشتم عدم پرداختن به جغرافیای اسلامی را یکی از خلأهای موجود در این حوزه می‌دانستم بر همین اساس نسبت به نگارش این کتاب اقدام کردم.

وی با اشاره به سختی‌های جمع‌آوری اطلاعات برای نگارش این کتاب، تصریح کرد: متأسفانه منابع موثقی در خصوص موضوع کتاب در زبان فارسی و سایر زبان‌ها وجود نداشت و گاه تنها باید به یک نشریه و یا نوشته‌ چند سطری برای جمع‌آوری اطلاعات بسنده می‌کردم، از این رو می‌توان به جرأت این کتاب را نخستین اثر در حوزه مسلمانان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه دانست.

احمدیان تصریح کرد: ما مدعی تشکیل امت اسلامی هستیم و ترویج دین اسلام آرمان ماست برای رسیدن به این مهم باید ابتدا شناخت کاملی از مسائل مربوط به تمامی مسلمانان در جهان داشته باشیم، چراکه امروزه عملکرد یک مسلمان به تمامی مسلمانان جهان تعمیم داده می‌شود.

کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه» توسط انتشارات «خاتم مشهد» در ۵۹۲ صفحه با محوریت پراکندگی جغرافیایی، شرایط اجتماعی - اقتصادی و توضیح مراحل تاریخی مسلمان در ۲ جلد در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار