اذعان وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به وضعیت بغرنج کابینه این رژیم

«لاپید» که قرار است بر اساس توافقی که با نفتالی بنت دارد در دو سال دوم کابینه، نخست وزیر شود، از وضعیت بغرنج سیاسی ائتلاف حاکم سخن گفت.
کد خبر: ۵۲۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 07June 2022

اذعان یائیر لاپید به وضعیت بغرنج کابینه رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از اسپوتنیک، «یائیر لاپید» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی که در ائتلاف با «نفتالی بنت» کابینه رژیم صهیونیستی را تشکیل داده، قرار است در دو سال دوم کابینه فعلی به جای بنت در مسند نخست‌وزیری قرار گیرد.

وی که شب گذشته در نشست کنست با موضوع تصویب قانون وضعیت اضطراری شهرک‌نشینان حضور داشت، تاکید کرد: شب سختی را از سر گذراندیم. لاپید اظهار داشت: من نمی‌دانم می‌توانم نخست‌وزیر شوم یا نه، اما تمام توانم را برای ادامه فعالیت کابینه فعلی به کار خواهم بست.

وی در ادامه گفت: بقای کابینه کنونی سخت و دشوار است اما ما تلاش خواهیم کرد که ائتلاف ما همچنان در حاکمیت باقی بماند. از سوی دیگر، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در کنار لاپید در جلسه شامگاه گذشته کنست حضور داشت، در پاسخ به سوالی گفت: اصلاً معتقد نیستم که کابینه در پایان راهش قرار دارد.

کابینه ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید شامگاه گذشته در تصویب قانون وضعیت اضطراری شهرک نشینان ناکام ماند. رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در ژوئن ۱۹۶۷، در برخورد با فلسطینی از قوانین نظامی تبعیت می‌کند اما در عین حال برای شهرک‌نشینان قوانین مدنی جاری در اراضی ۱۹۴۸ را مورد استفاده قرار می‌دهد. ای قانون باید هر ۵ سال یکبار تمدید شود که با عدم تمدید آن طی شب گذشته، مهلت آن تا پایان ماه ژوئن فعلی فقط ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار