قالیباف:

قطعنامه شورای حکام به سود مذاکرات دیپلماتیک نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را اقدامی خصمانه می‌دانیم و تاکید می‌کنیم این اقدام به سود مذاکرات دیپلماتیک نیست.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 12June 2022

قطعنامه شورای حکام به سود مذاکرات دیپلماتیک نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: قاطعانه از اقدامات سازمان انرژی اتمی حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که طرف مقابل در رسیدن به توافق خوبی که تحریم‌ها علیه ملت ایران را رفع کند، جدی نیست. ما قاطعانه از اقدامات فنی و حقوقی اخیر سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ظالمانه اخیر و رفتار غیر سازنده کشور‌های بانی آن حمایت کرده و ضمن استقبال از رای منفی دو کشور روسیه و چین به این قطعنامه تاکید می‌کنیم تمرکز بر خنثی سازی تحریم و ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی به گونه‌ای که منجر به گشایش در زندگی و شرایط معیشتی مردم شود، مهمترین و قوی‌ترین پاسخی است که می‌توان و باید به دشمنان و بدخواهان ملت سرافراز ایران داده شود.

قالیباف در این جلسه تاکید کرد: در ابتدا درگذشت جمعی از هموطنان را در سانحۀ تلخ و ناگوار خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل، به ملت شریف ایران و خانواده‌های محترم بازماندگان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان، رحمت و مغفرت و برای مصدومین و مجروحین این حادثه، شفای عاجل مسئلت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است، کمیسیون محترم عمران با بررسی دقیق علل و عوامل وقوع حادثه و قصور احتمالی، گزارش بررسی‌های کارشناسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین وظیفه خود می‌دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمود‌های حکیمانه ایشان اعلام کنم و مجددا تصریح می‌کنم که این حمایت‌ها، نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالاتمان نمی‌شود، بلکه باور داریم که بار مسئولیت‌مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزم‌مان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.

قالیباف سپس با اشاره به حادثه ریلی اخیر ضمن تسلیت به بازماندگان و آرزوی بهبودی برای مجروحان حادثه گفت: ضروری است کمیسیون عمران گزارش بررسی‌های کارشناسی خود از این سانحه را در سریع‌ترین زمان به نمایندگان ملت ارائه کند.

رئیس مجلس همچنین اظهار کرد: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر عنوان مجلس انقلابی، «سرمایه بزرگ مسئولیت‌آور» برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن مجلس توسط ایشان، «منشور مجلس انقلابی» محسوب می‌شود. رهبر حکیم انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی، که هدفش ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم بعنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است، با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر، مدال افتخار "انقلابی بودن" را به این مجلس اعطا فرمودند که سرمایه‌ای گران‌سنگ برای خدمت بهتر به مردم است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی در نشست غیرعلنی امروز مجلس، افزود: در این جلسه مسائل مربوط به حوزه‌های بازنشستگی، نهاده‌ها و مباحث مربوط به تولید در حوزه کشاورزی و تأمین نهاده‌ها و تضمین برای تولیدات آینده حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار