در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد؛

ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده برخی مؤسسات اعتباری/ ارائه تسهیلات برای حمایت از مشاغل دانش‌بنیان

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از ایجاد مشاغل دانش‌بنیان ارائه شود.
کد خبر: ۵۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ - 12June 2022

ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده برخی مؤسسات اعتباری/ ارائه تسهیلات برای حمایت از مشاغل دانش‌بنیانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در جهت دانش‌بنیان کردن اقتصاد در کنار ایجاد اشتغال، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارشی از عملکرد و الزامات پیشبرد اهداف دولت در این زمینه ارائه کرد که پس از بررسی مقرر شد تسهیلات جدیدی از مسیر صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین معاون بانک مرکزی گزارشی از وضعیت برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با فعالیت‌های غیرسازنده ارائه و پیشنهاد‌های اجرایی برای مدیریت و ساماندهی این نوع بانک‌ها و مؤسسات که اثر نامناسبی در اقتصاد کشور گذاشته‌اند، مطرح کرد.

بر این اساس مقرر شد تدابیر و سیاست‌های لازم در این زمینه در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح شود و دولت نیز لایحه‌ای برای ساماندهی نظام بانکی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها