نماینده مردم در مجلس:

صنایع باید برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخلی تشویق شوند

فرخی گفت: با توجه به قوانینی که برای حمایت از تولیدات بومی وجود دارد، صنایع باید برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخل تشویق و در عین حال با همین قوانین باید برای استفاده از محصولات وارداتی نیز بازخواست شوند.
کد خبر: ۵۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ - 14June 2022

صنایع باید برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخلی تشویق شوند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رسول فرخی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: اگر صنایع ما به جای حمایت و خریداری محصولات شرکت‌های دانش بنیان به سمت خریداری محصولات مورد نیاز خود از کشور‌های خارجی بروند هم برای آن کشور خارجی ایجاد اشتغال کرده اند و هم جلوی افزایش اشتغال را در کشور خودمان گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز اساسی امروز کشور افزایش اشتغال و تولید با برند بهره وری است نیاز است که شرکت‌های دانش بنیان تولیداتشان را افزایش دهند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تصریح کرد: صنایع به عنوان یک اقدام موثر توانند محصولات آن‌ها را پیش خرید کنند تا به این وسیله مشکل سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محصولات فناورانه حل شود.

فرخی گفت: مقاومت صنایع برای بومی سازی به دلیل تایید و اطمینان مواد وارداتی است که این بخش از بیرون از مرز‌ها خریداری می‌کنند؛ یعنی به نظر می‌رسد به تولید داخل اعتماد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قوانینی که برای حمایت از تولیدات بومی وجود دارد، باید صنایع برای استفاده از محصولات داخل تشویق و در عین حال با همین قوانین باید برای استفاده از محصولات وارداتی نیز بازخواست شوند که این اتفاق نمی‌افتد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار