رئیس شورای شهر تهران:

مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم است

چمران گفت: مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم است و یکی از موضوعات مهم امروز در کشور حرکت جنبش‌های مردمی مانند زمان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ - 15June 2022

مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در همایش ایران قوی که در محل دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم امروز در کشور حرکت جنبش‌های مردمی مانند زمان دفاع مقدس است که برای سازماندهی و حرکت مردمی باید الگو‌هایی مانند شهید چمران را برای آگاه سازی به نسل جوان نشان دهیم؛ ایشان یکی از الگو‌های سازماندهی مردمی و قدرت ایران بودند که با کمترین امکانات فعالیت داشته و بسیار هم در زمینه‌های علمی موفق بودند.

وی افزود: زمانی که شهید چمران وزیر دفاع شدند یک استاد دانشگاه و جز دانشمندان برجسته فیزیک بودند که در همان زمان حضرت امام (ره) با توجه به دانش فنی ایشان وزارت دفاع را به شهید چمران سپردند و ایشان نیز بر پشتوانه علمی و توان جوانان تاکید داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی که دفاع مقدس آغاز شد شهید چمران تصمیم گرفت به خط مقدم بروند و ایشان جنگ‌های چریکی را انتخاب کردند؛ در همان روز‌های بحرانی جنگ به فکر این بودند که کمبود‌های لازم را بر طرف کنند؛ استفاده از نبوغ و ظرفیت جوانان و امکانات موجود از جمله اقداماتی بود که برای پیشبرد در جنگ استفاده شد.

چمران افزود: در اوایل جنگ ساخت یک زیر دریایی با موتور متحرک از جمله اقداماتی بود که با ایده و دانش شهید چمران و همت جوانان صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مبنای هر حرکتی در کشور پیشرفت علم است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید رویکرد علمی در همه اقدامات صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها