رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

جایگاه رفیع جهاد علمی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: در این بیانیه علم جایگاه بالایی دارد و ما باید با جهاد علمی، عقب افتادگی‌های علمی را جبران کنیم و خودمان را از غافله علم دنیا عقب نگه نداریم و پیشتاز باشیم.
کد خبر: ۵۲۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ - 17June 2022

جایگاه رفیع جهاد علمی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به نامه‌های شهید مصطفی چمران اظهار کرد: در نامه‌های شهید چمران صحبت از شهادت بسیار بود و همان راه مقاومت اسلامی بود.

چمران با اشاره به شهادت مصطفی چمران طی ۳۱ خرداد در دهلاویه، گفت: از این شهید یک قبضه تفنگ کلاشینکف و لباس خونین و چند هزار جلد کتاب باقی ماند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: در این بیانیه علم جایگاه بالایی دارد و ما باید با جهاد علمی، عقب افتادگی‌های علمی را جبران کنیم و خودمان را از غافله علم دنیا عقب نگه نداریم و پیشتاز باشیم.

وی ادامه داد: دکتر چمران در آستانه پیروز انقلاب اسلامی نیز در دل نوشته‌ای بیان کرده بود: «خدایا به شکرانه این پیروزی بزرگ خوش دارم که هدیه‌ای تقدیم تو کنم؛ اما چیزی جز جان ندارم، من از شدت سرور می‌سوزم، می‌لرزم و شرم زده‌ام و نمی‌دانم خدایا تو را چگونه شکر کنم، می‌خواهم همه چیز خود را بدهم، می‌خواهم خود را قربانی کنم، با کمال اخلاص انچه دارم تقدیم می‌کنم، مالی ندارم، ملکی ندارم، درویشم، بی چیزم، فقط قلبی سوزان دارم که آن را هم تقدیم کرده‌ام و جانم ناچیزتر از ان است که برای تقدیم آن بخواهم منتی بگذارم، جانم که چیزی نیست. خدایا من آمده‌ام، با همه وجودم، با قلبم و روحم، آمده‌ام که خود را قربانی راه تو کنم، آمده‌ام تا همه حیات و هستی خود را به شکرانه این پیروزی بزرگ تقدیم تو کنم، من چیزی از تو نمی‌خواهم، من سربازی گمنامم، من درویشی سراپا برهنه ام و هنگامی که چشم از جهان فرو می‌بندم می‌خواهم که هیچ چیز نداشته باشم، می‌خواهم فقط برای خدا باشم، می‌خواهم از هر شایبه خودخواهی و خودبینی به دور باشم، می‌خواهم بسوزم تا راه را روشن کنم.»

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهدای ما سوختند تا راه را برای ما روشن کنند. راه روشنی که هر روز در نماز‌ها از خدا می‌خواهیم همین راه است، شهدای ما سوختند و رفتند تا ما راه را اشتباه نرویم و از طریق مستقیم الهی منحرف نشویم، پشت سر رهبری راه را دنبال کنیم و به بیراهه نرویم.

چمران در پایان با بیان اینکه شهید چمران چیزی از دنیا نداشت جز جانی که آن هم تقدیم خدا کرد، افزود: آنچه از ایشان به جا مانده یک حساب بانکی در باجه بانک ملی شعبه مجلس است که تنها ۳۵ هزار تومان در آن موجود است و آن مبلغ نیز حقوق دریافت نکرده ایشان است که برای عبرت همگان در آنجا دست نخورده باقی مانده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار