مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان:

قرآن، احادیث و سیره معصومین چراغ راه تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام «رازیانی» از فعالیت یک هزار و ۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان کردستان خبر داد و گفت: آیات کلام الله، احادیث و سیره معصومین چراغ راه تبلیغات اسلامی است و این سازمان در تلاش پیمودن این راه است.
کد خبر: ۵۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 21June 2022

«قرآن، احادیث و سیره معصومین» چراغ راه تبلیغات اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «برومند رازیانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانی اظهار داشت: یکم تیر مصادف با تاسیس تبلیغات اسلامی و روز جامعه خبری و اطلاع رسانی دینی است.

وی افزود: آیات کلام الله، احادیث قرانی و اسلامی و سیره معصومین و بزرگان چراغ راه تبلیغات اسلامی است و این سازمان در تلاش پیمودن این راه است.

حجت‌الاسلام رازیانی آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» را اساس کار تبلیغات اسلامی عنوان کرد و در تشریح آن گفت: يُبَلِّغُونَ به معنای امور مستمر و ادامه‌دار است و تبلیغ دین با یک مرتبه اتفاق نمی‌افتد و باید مستمر و با عمل و تقوا همراه باشد.

وی به ویژگی‌های یک مبلغ دینی اشاره کرد و افزود: خدا پشتوانه مبلغان دینی است که به غیر او به دیگری نیاز ندارد و گاهی شیطان در شکل‌های مختلف‌ در مقابل دین می‌ایستد اما مبلغان دینی ترسی از دشمنان نداشته و و اجر و پاداش حقیقی آنها نیز با خدا خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی صرفا منحصر به یک مذهب اسلامی خاص نیست بلکه تکلیف و وظیفه ما، تبلیغ اسلام ناب و اصیل در میان احاد مردم است.

وی با بیان اینکه تبلیغ با تصدیگری اتفاق نمی‌افتد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از جریان‌ها و شبکه‌های دینی و تبلیغی مانند روحانیون، کانون‌های تبلیغاتی و حرکات اصیل مردمی حمایت و پشتیبانی کرده و برای استمرار تبلیغ دین تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام رازیانی از فعالیت یک هزار و ۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان کردستان خبر داد و گفت: در کردستان هیات مذهبی، کانون‌های تبلیغی و شبکه مداحان و مبشرین زیادی فعال هستند که هرکدام از آنها در حوزه کاری خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند.

وی به تشریح اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و یادآور شد: علی‌رغم شرایط سخت دوران کرونا، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی کشور و استان کردستان روند خود را طی و برنامه‌های متعددی را برگزار کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری ۸۰۰ برنامه مختلف دینی، قرآنی و معنوی در ماه مبارک رمضان در کردستان، گفت: همایش سادات نبوی در روستای پارسانیان سقز با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از سادات منطقه، نشست بررسی موانع تبلیغ دین با حضور علما و نخبگان در استان، نشست‌های مشترک علما و روحانیون شیعه و سنی، نشست‌های ویژه روحانیون اهل سنت و مبشرین فرهنگی، همایش‌های پرچمداران وحدت، همایش سبط‌النبی با محور امام حسین‌(ع) در شهرستان‌های سقز و سنندج، اردوهای علمای نخبه کردستانی جهت بازدید از مراکز کشوری و دیدار با مسئولان از اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز از طرف استان برنامه‌هایی پیشنهاد و تصویب شده است که از جمله اینها می‌توان به تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، ارتقای مدارس صدرا در شهرستان‌های مختلف استان، ارتقای شیوه‌های نوین تبلیغ، برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، بانوان، مدارس و ادارات و توسعه شبکه امامت مساجد اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: نشست تخصصی علما و صاحب نظران عرصه تبلیغ، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از ۲۵ نفر از پیشکسوتان و معمرین عرصه تبلیغ، تجلیل از شهدای عرصه تبلیغ، تجلیل از فعالان فرهنگی و مسئولان مجامع میانی، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، تجلیل و سرکشی از خانواده‌های حوزه تبلیغ، توانمندسازی کنشگران فعال و شناسایی و ساماندهی فعالان مجازی از جمله مهمترین این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار