وصیت‌نامه شهید «علیرضا رودگر»:

پیرو ولایت فقیه و روحانیت متعهد باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «علیرضا رودگر» آمده است: به شما عزیزان توصیه می‌کنم که پیرو ولایت فقیه و روحانیت متعهد باشید و در انجام واجبات و ترک محرمات بکوشید.
کد خبر: ۵۳۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷ - 21June 2022

پیرو ولایت فقیه و روحانیت متعهد باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«علي­رضا رودگر» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «نور» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

اگرچه نامش «علی­رضا» بود، امّا او را اغلب «حمیدرضا» صدا می‌­کردند. سوّمین ثمره زندگی «ابراهیم و نرجس­خاتون»، که در سوم دی ۱۳۴۱ چشم به هستی باز کرد. پیشه پدر، کشاورزی بود و هنر مادر، خانه‌­داری و فرزندپروری.

علی­رضا با پایان مقاطع ابتدائی و راهنمائی در زادگاهش «علی­آباد» از توابع «چسم‌تان» نور، وارد دبیرستان «شهید طبری» فعلی آمل شد و تحصیلاتش را در رشته اقتصاد اجتماعی به پایان رساند. در اوصاف اخلاقی علی‌رضا، می­توان گفت که او فردی خوش­خلق و رئوف بود و در ادب و احترام به والدین، زبانزد.

مادر از تقیّدات دینی فرزندش می‌­گوید: «از همان کودکی، او را با خود به مسجد می‌­بردیم. هر وقت که صدای اذان را می‌­شنید، به مسجد می­‌رفت و به نماز می‌­ایستاد. بعد‌ها که صبح بیدار می­‌شدیم، می‌دیدیم که از قبل بیدار شده است و دارد نماز شب می­‌خواند. علاوه بر آن، قاری قرآن و مداح نیز بود. حتی در اولین مسابقات قرآنی که در نور برگزار شد، مقام اول را کسب کرد و یک قرآن بزرگ هدیه گرفت.»

انقلاب که به اوج رسید، علی­رضا به واسطه آشنایی با افکار و اهداف امام خمینی، به‌وسیله برادر روحانی‌اش به جمع انقلابیون پیوست و خواستار براندازی حکومت طاغوت شد. بعد از ظفرمندی باشکوه قیام مردم ایران، او نیز به عنوان یکی از بنیان‌گذاران انجمن اسلامی محل، فعالیت‌هایش را در این راستا تحقق بخشید. در ۱۸ مرداد ۱۳۶۱ به عضویت بسیج ویژه درآمد.

در ۲۶ مهر ۱۳۶۲ با پوشیدن جامه پاسداری، در واحد تبلیغات سپاه نور مشغول خدمت شد. ناگفته نماند که دوره آموزشی علی­رضا در پادگان شهید بیگلو در اهواز گذشت. از ۲۲ خرداد ۱۳۶۳ الی ۱۳ مهر ۱۳۶۴ با همراهی گردان مالک اشتر، در مناطق نبرد با دشمن به سر بُرد. عملیات نصر ۴ نیز، از دیگر آوردگاه حضور این رزمنده دلاور به شمار می­‌رود. همچنین، فرماندهی دسته از تیپ ۳ لشکر ۲۵ کربلا را در کارنامه افتخارات خود به یادگار دارد.

«محمدرضا» از حال و هوای آن روز‌های برادرش این‌گونه روایت می‌کند: «وقتی به مرخصی می‌آمد، از حال و هوای جبهه و صمیمیت بین رزمندگان حرف می‌زد. روحیه شادی داشت و احساس خستگی نمی‌کرد. در دوران مرخصی، سعی داشت به بستگان سر بزند تا دیدار‌ها تازه شود.»

محمدرضا در ادامه، از خاطره‌ای شنیدنی سخن می‌گوید: «او به من علاقه زیادی داشت. چون قرآن را با صدای خوب می‌خواندم، همیشه تشویقم می‌کرد که به کلاس آموزش بروم. یک‌بار که از جبهه برگشت، برایم کارت بازی با کلمات قرآنی را هدیه آورد؛ که هنوز هم آن را به یادگار دارم.»  

‌و سرانجام، علی‌رضا در ۳۱ خرداد ۱۳۶۶ در بانه به وعده معبود لبّیک گفت و در شمار شهدای راه حق قرار گرفت. اینک سال­هاست که «زینب محمّدی» همچنان در انتظار همسر شهیدش به سر می­‌برد.

توصیه‌نامه شهید

به شما عزیزان توصیه می‌کنم که پیرو ولایت فقیه و روحانیت متعهد باشید. در انجام واجبات و ترک محرمات بکوشید. امانتدار بوده و در حفظ بیت المال نهایت دقت را داشته باشید. تقوا پیشه کنید و انس به قرآن و ادعیه داشته باشید که مایه آرامش است. به بزرگتر‌ها به خصوص پدر و مادر خود احترام بگذارید و با دیگران مهربان باشید. از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها