وصیت‌نامه شهید «مهدی ابراهیمی بشلی»:

در کار‌های اسلامی پیشتاز دیگران باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مهدی ابراهیمی بشلی» آمده است: در کار‌های اسلامی پیشتاز دیگران باشید و توحید را در ذرات وجودتان جای دهید.
کد خبر: ۵۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ - 12June 2022

در بین برادران خود تفرقه و اختلاف ایجاد نکنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«مهدی ابراهیمی بشلی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «سوادکوه شمالی» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

نامش «مهدی» بود و سومین ثمره زندگی «باباعلی و زلیخا»، که در دوم دی ۱۳۴۱ قدم به کاشانه این زوج متدین و زحمتکش گذاشت. مهدی بعد از پایان دوره دبستان در زادگاهش «بِشِل» سوادکوه، وارد مدرسه راهنمائی «۱۷ شهریور» فعلی قائمشهر شد؛ اما به دلیل شرایط نامساعد مالی آن روزها، در همین مقطع به ترک تحصیل روی آورد. ناگفته نماند که مهدی در طول تحصیل، به کارگری نیز اشتغال داشت.

این فرزند نیک‌سیرت که هماره خود را به زیور فضائل اخلاقی می‌آراست، در ادب و تواضع نسبت به والدین، زبانزد بود و مطیع اوامرشان. علاوه بر آن، به سبب خوش‌روئی و ملاطفت در رفتار و گفتار با دیگران نیز، از محبوبیتی ویژه نزد آنان بهره داشت.

او که پرورش‌یافته یک تربیت دینی بود، پیوسته در ادای فرائض واجب و مستحب و ترک محرمات، اهتمامی خاص داشت. با قرآن، این چشمه معرفت و حکمت نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا. مهدی با آغاز تحرکات عناصر ضد انقلاب در جنگل‌های شمال، دوشادوش دیگر برادران رزمنده‌اش به مبارزه با آنان پرداخت. یک‌بار نیز در حین درگیری با گروهک‌ها، از ناحیه پا مجروح شد. با شروع جنگ تحمیلی، به جمع رزمندگان در مناطق نبرد پیوست و به دفاع از میهن پرداخت.

با پوشیدن لباس پاسداری، در کسوت معاونت گردان در مریوان، فرماندهی گروهان در جنوب و نیروی عملیاتی در بوکان، خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت.

مهدی در جبهه جنوب نیز، دچار جراحت شد؛ و عاقبت، مهدی در بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، طی عملیات والفجر ۸، به خیل یاران شهیدش پیوست. سه روز بعد نیز، با وداع یادگارانش «گوهر، علی‌اکبر و علی‌اصغر»، در حسینیه زادگاهش به خاک آرمید.  

فرازی از وصیت نامه شهید 

برادران حزب ­الله! سعی نکنید که در بین برادران خود تفرقه و اختلاف ایجاد کنید. چون اگر چنین کردید، به خواست بیگانگان عمل کرده‌­اید. بدانید که خداوند در قرآن می­‌فرماید: «ای مسلمان از دو چیز دوری کن، بت­پرستی و دروغ.»

برادران گرامی! مطمئن باشید که اگر غیبت، دروغ­گویی و سخن­ چینی از بین برود، اختلافات حل می­‌شود. خداوند کریم می­‌فرماید: «اختلافات برای جهنمیان است. در جهنم اختلافات حاکم است. این یکی می­‌گوید تو مرا جهنمی کردی. دیگری می‌­گوید که شما مرا جهنمی کردی.»

 برادران حزب­ الله! گروه مقاومت! در برابر انحرافات به شدت حساسیت نشان بدهید و منتظر این نباشید که دیگران حرکتی ایجاد کنند و شما اگر توانستید حمایت کنید. به خودتان زحمت بدهید و در فشار و سختی­ خودتان را آب­دیده کنید. در کار‌های اسلامی پیشتاز دیگران باشید و توحید را در ذرات وجودتان جای دهید.

برادران عزیز! شما را به خدا مسئولیت شما را نگیرد، درد محرومین را حس کنید. ما که معتقد به خدا هستیم، چرا با یک اشاره شیطان منحرف می‌­شویم. دائماً در مجاهده و مبارزه باشید. با نفس خود مبارزه و با دشمن بیرونی مجاهده کنید و هرگز خستگی را به خودتان راه ندهید. سعی کنید اسلام­تان را از روحانیت جدا نکرده و همیشه در برابر سازش­کاران قدعلم کنیم.

اگر شهید شدم، به جای پرچم سیاه و پرچم سرخ، پرچم سفید را به نشانه پیروزی بلند کنید. برادران رهبر انقلاب را دائماً حمایت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها