مکرمی:

تبلیغات نمایشگاه کتاب دفاع مقدس کم‌رنگ بود/ با "فصل جوانی" به نمایشگاه آمده‌ایم

مدیر انتشارات ادبیات داستانی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلای تهران گفت: در تبلیغات این نمایشگاه باید پررنگ عمل کرد.
کد خبر: ۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 01November 2013

تبلیغات نمایشگاه کتاب دفاع مقدس کم‌رنگ بود/ با

"سعید مکرمی" مدیر انتشارات بنیاد ادبیات داستانی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به نخستین تجربهٔ انتشارات عصر داستان (وابسته به بنیاد ادبیات داستانی) در چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: نشر عصر داستان با 18 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد که علاوه بر آن 10 جلد کتاب که با همکاری دیگر ناشران چاپ و منتشر شده است را نیز در این نمایشگاه عرضه کردهایم.

مکرمی ادامه داد: کتاب "فصل جوانی" به نویسندگی قاسمعلی فراست از تازهترینهای نشر در حوزه دفاع مقدس بوده و کتاب "سنگ سلام" نوشته محمدرضا بایرامی با موضوعیت اربعین در این نمایشگاه عرضه شده است.

 وی با انتقاد از برگزاری این نمایشگاه در مصلای تهران گفت: با توجه به موقعیت و متراژ مکانی بهتر بود که این نمایشگاه هم از حیث دسترسی و هم محیطی در جای بهتری برگزار میشد.

مدیر انتشارات بنیاد ادبیات داستانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی باعث ارتباط ناشرانی میشود که به لحاظ موضوعی مشترک هستند.

مکرمی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که این نمایشگاه، یک نمایشگاه تخصصی است، اذعان داشت: در نمایشگاه بینالمللی کتاب، موضوعی مثل دفاع مقدس گم میشود و شاید اصلاً دیده نشود، اما برگزاری این نمایشگاه باعث میشود که به بضاعت چاپ کتاب در عرصهٔ دفاع مقدس پی ببریم.

وی تبلیغات این نمایشگاه را ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی ضعیف این نمایشگاه باعث شد همهٔ ناشرانی که در این موضوع کار میکنند نتوانند در این نمایشگاه حضور یابند. معتقدم اگر در عرصهٔ اطلاع رسانی بهتر عمل شود، سال آینده این نمایشگاه پر بارتر خواهد بود.

مدیر انتشارات ادبیات داستانی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تهران گفت: اصرار زیادی بر برگزاری این نمایشگاه در تهران نیست، اما هر نمایشگاهی که در تهران برگزار میشود در سطح کشور نیز دیده میشود؛ چرا که تمرکز رسانههای جمعی و خبرگزاریها در پایتخت بیشتر بوده و همین امر برای ایجاد یک بستر فرهنگی مناسب بهتر است.

مکرمی با بیان اینکه تبلیغات صحیح نمایشگاه "یاد یاران" باعث موفقیت این نمایشگاه شده است، تصریح کرد: در سطح شهر و خیابان منتهی به درِ ورودی اصلی نمایشگاه ابتدا بنر بزرگی از برپایی نمایشگاهی دیگر در مصلی دیده میشود و سپس بنر کوچکی از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گوشهٔ خیابان به چشم میخورد.

وی در پایان گفت: اگر واقعاً نمایشگاه دفاع مقدس جزو اولویتهای فرهنگی این مجموعه و مسئولان برگزار کننده است در تبلیغات باید پررنگ عمل کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار