رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

نخستین یادواره 120 شهید هنرمند فارس در شیراز برگزار می‌شود

«میکائیلی» از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند استان فارس در شیراز همزمان با رونمایی از کتاب معرفی این 120 شهید هنرمند خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ - 25June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز 4 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند استان در مهرماه در شیراز به همراه  رونمایی از کتاب حاوی معرفی این 120 شهید هنرمند خبر داد.

میکائیلی با معرفی غلامرضا کافی، شاعر و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به عنوان دبیر ستاد برگزاری این یادواره خاطرنشان کرد: جهت برگزاری باشکوه این یادواره 120 شهید هنرمند در استان فارس شناسایی شده‌ که کتاب حاوی معرفی آن‌ها نیز با حضور مسئولان شاخص فرهنگی و هنری کشوری در همین یادواره رونمایی می‌شود.

وی افزود: خلق المان‌های شهری، اجرای سرود خاص شهدای هنرمند فارس، رونمایی از آثار هنرمندان کشوری، اعطای جایزه نشان هنرمند شهید از جمله محورهای اصلی این رویداد هنری است و تولید نماهنگ، دیوارنگاری، طراحی مسابقه، نمایش، تولیدات چند رسانه‌ای، موشن گرافیک و انیمیشین نیز همزمان در راستای این یادواره اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس همچنین اظهار داشت: در راستای اجرای این برنامه استفاده از ظرفیتهای شناسایی‌شده در شهرستان‌های فارس برنامه‌ریزی شده و هم‌افزایی با ارگان‌های فرهنگی و هنری در جهت پویایی و تعامل سازنده و دیده شدن همه هنرمندانی که می‌توانند به این حرکت عظیم معنوی کمک کنند نیز در نظر گرفته شده است.

میکائیلی با بیان اینکه قطعاً از ظرفیت‌های دانشگاه هنر نیز در جهت پویایی و زنده کردن یاد و آرمان شهدای هنرمند در میان نسل جوان و دانشجویان علاقه‌مند استفاده می‌کنیم خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب به هنرمندان متخصص متعهد نیاز دارد و لازم است که در این راستا برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام شود و قطعاً برگزاری یادواره شهدای هنرمند اقدامی مؤثر در زمینه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان با بیان اینکه در راستای برگزاری این یادواره کمیته‌های مختلف ادبی و هنری برنامه‌ریزی شده تا تنوع موضوعات در آن حفظ شود افزود: در مراسم پایانی یادواره از تمام افرادی که در جهت زنده کردن نام شهدای هنرمند و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشته‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار