مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

هنر یکی از بهترین ابزارها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است+ عکس

سردار «مالکی» گفت: هنر یکی از بهترین ابزارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ - 28June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمدحسین لطیفی» کارگردان سینما و تلویزیون برای ساخت فیلم شهید «محمد بروجردی» از یادمان باشگاه افسران سنندج بازدید کرد.

این شهید بزرگوار علاوه بر حضور موثر و مبارزات در وقوع انقلاب، بعد از انقلاب نیز وارد سپاه شد و از اولین افرادی است که سپاه پاسداران را تشکیل داد و تا لحظه شهادت دلاورانه در جبهه‌ها حضور داشت و اکنون قرار است فیلم او به کارگردانی محمد حسین لطیفی ساخته شود.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در این بازدید اظهار داشت: هنر یکی از بهترین ابزارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است. 

وی افزود: برهمین اساس باید با استفاده از زبان هنر و تولید فیلم و آثار شاخص مستند متناسب با شان و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون شهید بروجردی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان یادآور شد: رزمندان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با هدف جلب رضای خداوند و با تاسی از آموزه‌های دینی با عشق برای دفاع از دین و کیان اسلامی به شهادت رسیدند و برهمین اساس ساخت فیلم شهدا اقدامی ارزشمند است و باید زندگینامه و ایثار و مجاهدت شهدا با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی معرفی شود.

شهید «محمد بروجردی» از فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس است که سال ۱۳۳۳ در بروجرد متولد شد. اقدامات تأثیرگذار و شجاعانه وی در جریان نهضت انقلاب اسلامی، از این جوان انقلابی، شخصیتی مبارز و مقاوم ساخت.

«محمد بروجردی» در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی (ره) به میهن، از سوی شهیدان عراقی و بهشتی به‌عنوان مسئول حفاظت از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی منصوب شد و پس از آن سرپرستی زندان اوین را به‌عهده گرفت و مدتی بعد، یکی از ۱۲ نفری شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کردند.

پس از توطئه‌های ضد انقلاب در غرب کشور، مسئولیت تشکیل سازمان «پیشمرگان کرد مسلمان» به وی سپرده شد؛ بنابراین «محمد بروجردی» به غرب کشور رفت و در آزادسازی مناطق زیادی از چنگال جدایی‌طلبان نقش مهمی ایفا کرد. وی با منش انسان‌دوستانه و روح بزرگ خود، در دل مردم کردستان جای باز کرده و به‌عنوان «مسیح کردستان» لقب گرفت.

«محمد بروجردی» سرانجام در اول خرداد سال ۱۳۶۲ همراه با عده‌ای دیگر از همرزمان خود، در مسیر جاده مهاباد - نقده، بر اثر انفجار مین به شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار