فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد؛

اعمال قانون ۱۱۵ هزار خودرو به دلیل مخدوشی پلاک

سردار رحیمی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به علت مخدوشی پلاک یا حتی نداشتن پلاک اعمال قانون شده است.
کد خبر: ۵۳۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ - 28June 2022

اعمال قانون ۱۱۵ هزار خودرو به دلیل مخدوشی پلاکبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اولین مرحله از اجرای طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار طرح‌های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد امروز شاهد اجرای اولین مرحله از طرح انضباط و ایمنی ترافیک از سوی پلیس راهور هستیم.

فرمانده انتظامی پایتخت هدف از اجرای طرح انضباط و ایمنی ترافیک در تهران بزرگ را برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با تخلفات مربوط به پلاک، موتورسیکلت‌های سنگین، خودرو‌های آلاینده و خودرو‌هایی اعلام کرد که بیش از سه میلیون تومان خلافی دارند.

سردار رحیمی به آمار عملکرد پلیس راهور پایتخت اشاره و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به علت مخدوشی پلاک یا حتی نداشتن پلاک اعمال قانون شده و هزار و ۳۸۳ دستگاه خودرو به دلیل همین دسته از تخلفات توقیف شدند؛ همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری، یک میلیون دستگاه خودروی دودزا اعمال قانون شده، هزار و ۳۲۳ دستگاه موتورسیکلت به خاطر بار نامتعارف توقیف و به ۳۸۱ هزار مورد هم تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: هشت هزار و ۶۹۶ گواهینامه در شرف توقیف هستند چرا که دارای ۳۰ نمره منفی هستند؛ همچنین هفت هزار و ۳۲۰ خودرو به علت خلافی بالای سه میلیون تومان، ۸۰ دستگاه خودروی شوتی و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس مسافربری که دارای بار قاچاق بودند نیز شناسایی و توقیف شدند.

وی از اعمال قانون ۱۱۲ هزار خودروی حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خبر داد و گفت: با آغاز تابستان نظارت پلیس بر رانندگان بیشتر شده و کنترل گواهینامه و مدارک رانندگی افراد چک می‌شود؛ همچنین خودرو یا موتورسیکلتی که پلاک ندارد اجازه رانندگی در شهر را ندارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ ۴۵ درصد تصادفات را متعلق به موتورسواران دانست و گفت: خوشبختانه در چهار سال گذشته شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت در پایتخت بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه به جزییات بیشتری از شهادت سرهنگ محمد یاسمی اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس در تمام پلیس‌های تخصصی تا پای جان برای نظم و امنیت و دفاع از حقوق مردم تلاش می‌کنند.

وی گفت: در شهادت سرهنگ یاسمی فردی که هشت فقره سابقه داشته و بار‌ها همسرش را مورد آزار و اذیت قرار داده بود به این مامور شلیک کرد؛ مامور پلیس برای تظلم خواهی و اجرای حکم جلب این فرد به ماموریت رفته بود که به درجه شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها