رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

ضرورت نقش فعال اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای/ ایران هیچ حرف زوری را قبول نخواهد کرد

سروری گفت: اتحادیه اروپا در فرایند مذاکرات هسته‌ای باید نقش فعالتری پیدا کند و سیاست خارجی خود را خارج از سیاست آمریکا تنظیم کند.
کد خبر: ۵۳۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 29June 2022

............«پرویز سروری» رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به سفر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اظهار داشت: این سفر نشان دهنده دیپلماسی بسیار فعال دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز در منطقه و هم در دنیا جایگاه ویژه خود را پیدا کرده است. رفت و آمدهای دیپلماتیک که امروز در ایران انجام می شود نشان می‌دهد سطح روابط سیاسی تجاری و دیپلماتیک به شدت در حال افزایش است.

سروری تصریح کرد: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه این توسعه روابط فرصتی برای جمهوری اسلامی است تا منافع خود را در اتخاذ سیاست های فعال و پیش‌برنده داشته باشد؛ این سیاستها در قبال تغییرات بسیار وسیعی است که در منطقه به علت جنگ این کشورها در عرصه اقتصادی و دیپلماسی رخ داده است.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: آمریکا همواره به دنبال سد راه کردن مذاکرات هسته‌ای است و باید هزینه آن را پرداخت کند. جمهوری اسلامی امروز با توجه به شرایطی که به وجود آمده می‌تواند با فروش گسترده نفت به کشورهای فاقد سوخت فسیلی شرایط موجود را به نفع خودش رقم بزند.

سروری ادامه داد: اتحادیه اروپا و آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای باید تجدیدنظر کنند و بدانند با موضع جمهوری اسلامی نمی‌توانند به صورت تهاجمی برخورد کنند و ایران هیچ حرف زوری را قبول نخواهد کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: امروز اتحادیه اروپا متوجه شده است که آمریکا منافع آنها را با اتخاذ سیاستهای غلط مخدوش می‌کند و اتحادیه اروپا باید نقش فعالتری پیدا کند و سیاست خارجی خود را خارج از سیاست آمریکا تنظیم کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار