استاندار کردستان:

مدیران از فرصت برای جذب اعتبارات استفاده کنند

«زارعی‌کوشا» به سفر احتمالی رئیس جمهور به کردستان در هفته آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی ۱۴۰۰، پذیرفته نیست که یک ریال اعتبار به مرکز برگشت داده شود، بنابراین حتما مدیران از فرصت باقی مانده برای جذب اعتبارات استفاده کنند.
کد خبر: ۵۳۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ - 30June 2022

مدیران از فرصت برای جذب اعتبارات استفاده کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در جلسه شورای اداری استان کردستان با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، خواستار انعکاس دغدغه‌های مردم به‌نحو احسن به رئیس‌جمهور شد و اظهار داشت: وزرا و زیرمجموعه‌هایشان علاقمند به کمک به استان هستند و این مهم، فرصت بسیار مغتنمی برای استان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت بنای کلنگ‌زنی پروره جدید در استان را نداشته بلکه تمرکز بر اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام و بالای ۷۰ درصد است، افزود: در همین راستا اجرای پروژه بزرگراه مریوان به باشماق به ارزش یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به منظور دغدغه مردم مریوان در اولویت قرار گرفته و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی به سفر احتمالی رئیس جمهور به کردستان در هفته آینده اشاره داشت و گفت: حضور آیت الله رییسی و هیات دولت در استان، فرصت خوبی است تا با وضعیت منطقه آشنا شوند و برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری شود.

استاندار کردستان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست مشکلات حوزه کاری خود را احصا و به استانداری اعلام کنند تا در سفر رئیس جمهور به استان بررسی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر لزوم جدیت دستگاه ها برای جذب اعتبارات با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت: پذیرفته نیست که یک ریال اعتبار به مرکز برگشت داده شود، بنابراین حتما مدیران از فرصت باقی مانده برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

استاندار کردستان اشاره ای هم به پرداخت هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریالی حقوق دولتی معادن در سال گذشته داشت و یادآور شد: طبق قانون باید ۱۵ درصد این حقوق به استان برگشت داده شود که این مهم محقق نشده و در سفر رییس جمهور به عنوان مطالبه مردم استان مطرح خواهد شد.

«مهدی رمضانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان‌های سنندج، مریوان و قروه به‌دلیل نواحی منفصل شهری، بیشترین مناطق حاشیه‌نشین را داشته که در چند روز اخیر مشکلات آنان بررسی و پیگیری شد.

وی از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان در روز شانزدهم تیرماه جاری به استان کردستان خبر داد و افزود: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای حوزه‌‌های مختلف در این سفر مدنظر قرار گرفته شده است و مدیران آمادگی داشته باشند که مشکلات و نیازمندی‌های حوزه خود را به رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت منعکس کنند.

رمضانی بیان کرد: یقینا با این سفر و اعتبارات اختصاص یافته به حوزه‌های مختلف استان، روند توسعه کردستان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار