یادداشت/ به ‎مناسبت سالروز جنایت آمریکا در خلیج‌ فارس

جنایت آمریکا از آسمان تا دریا

۱۲ تیر در تقویم جهانی باید ثبت شود و نمادی باشد برای اثبات پوشالی بودن ادعا‌های بی مورد آمریکایی‌ها درباره‌ی حقوق بشری که دائما از آن دم می‌زنند.
کد خبر: ۵۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 03July 2022

جنایت آمریکا از آسمان تا دریاگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ علی عبدالصمدی؛  ۱۲ تیر در گاهشمار ملی ایران، سالروز واقعه غمبار انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز آب‌های خلیج فارس به دست نیرو‌های نظامی آمریکایی است.

نیرو‌های نظامی آمریکایی که ادعای حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است و از سویی دیگر همواره داعیه‌ی پیشرفت در زمینه‌های نظامی و استراتژیک را داشته و دارند، چگونه توانستند هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار دهند. چرا طی چند دهه‌ای که از این واقعه می‌گذرد هیچ برنامه، فیلم و ... جهت این رخداد تاسف بار تولید نمی‌کنند تا آن را توجیه کنند؟

پاسخ واضح است؛ جایی برای توجیه نیست! جنایت هولناکی که آمریکایی‌ها بدون کوچک‌ترین دلیلی در قبال شهروندان بی‌گناه ایرانی مرتکب شد، چگونه قابلیت موجه شدن دارد؟ در برخی از رسانه‌های فارسی زبان متعلق به دستگاه حاکمیتی آمریکا این داعیه مطرح شد که هواپیمای ایرانی از مسیر هوایی نظامی و استراتژیک مختص به ناو آمریکایی در خلیج فارس عبور می‌کرده و نیرو‌های آمریکایی اشتبا‌ها گمان کرده بودند که مورد حمله‌ی هوایی قرار گرفته‌اند.

ادعایی که دروغ‌های دیگر آمریکایی‌ها طی دهه‌های اخیر را برملا می‌سازد. مگر آمریکا ادعا ندارد که پیشرفته‌ترین سیستم‌های نظامی جهان را در اختیار داشته و دارد؟ پس چگونه از تشخیص هواپیمای مسافربری و هواپیمای نظامی عاجز مانده است؟ به راستی نیرو‌های نظامی آمریکا نمی‌توانستند به هواپیمای مسافربری ایرانی از طریق رادار پیام مخابره کنند؟

پرسش اساسی‌تر اینکه اصلا ناوگان نظامی آمریکا در خلیج فارس چه می‌کرده است؟ هر دانش‌آموزی می‌داند که آمریکا جزء کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس نیست و حضور ناوگان آمریکایی در این منطقه به هیچ عنوان ضرورتی ندارد.

دولت‌های مختلف آمریکا طی دهه‌های اخیر سعی داشته‌اند تا به اشکال مختلفی سرپوش روی جنایات این کشور بگذارند. نباید هرگز فراموش کرد که دموکرات‌ها، لیبرال‌ها و جمهوری‌خواهان اگر چه اختلافات سلیقه‌ای با یکدیگر دارند، اما نهایتا همه‌ی آن‌ها دست نشانده‌ی دست‌های پشت پرده‌ای هستند که غالبا ایادی دستگاه‌های شیطانی، فراماسونر‌ها و لژ‌های اهریمنی هستند که به اشکال مختلف سعی دارند جهان را تحت سلطه‌ی خود درآورند.

۱۲ تیر در تقویم جهانی باید ثبت شود و نمادی باشد برای اثبات پوشالی بودن ادعا‌های بی‌مورد آمریکایی‌ها درباره‌ی حقوق بشری که دائما از آن دم می‌زند که البته هرگز نتوانستند به آن جامه‌ی عمل بپوشانند.

نقشه‌های شوم آمریکا در قبال ایران هرگز در هیچ دوره‌ای عملی نشد و ایران جزء معدود کشور‌هایی است که تحت هیچ شرایطی سر فرود نیاورد و آمریکا همواره در برابر ایران و ایرانی به زانو در آمده است.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها