وزیر امور خارجه اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی در منطقه

امیرعبداللهیان گفت: امروز در دمشق به مقامات عالیرتبه سوریه منتقل کردم که ایران آمادگی دارد مساعی جمیله خود را برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی و تمرکز بر راه‌حل سیاسی به کار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 02July 2022
آمادگی ایران برای به کارگیری مساعی جمیله به منظور جلوگیری از وقوع درگیری نظامی در منطقهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دمشق سفر کرده امشب (شنبه) ۱۱ تیر ماه در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به سفر هفته گذشته‌اش به آنکارا و دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت: چند روز پیش با مقامات عالی جمهوری ترکیه کشور همسایه ایران و سوریه در آنکارا گفت‌وگو داشتم. تأکید کردم که راه‌حل گفت‌وگو بین مقامات امنیتی ترکیه و سوریه است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در گفت‌وگوها با مقامات ترکیه دریافتم که ترکیه نیز راه‌حل سیاسی را راه‌حل دارای اولویت می‌داند.
 
وزیر خارجه خاطرنشان کرد: امروز در دمشق به مقامات عالیرتبه سوریه منتقل کردم که ایران آمادگی دارد مساعی جمیله خود را برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی و تمرکز بر راه‌حل سیاسی به کار بگیرد.
 
امیرعبداللهیان همچنین به دیدارهای امروزش با بشار اسد و علی مملوک و همچنین فیصل المقداد پرداخت و گفت: بیش از دو ساعت با بشار اسد درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتم. آقای بشار اسد دیدگاه‌های مهمی را در خصوص ضرورت صلح و برقراری ثبات، آرامش و امنیت در منطقه بیان کرد. علاوه بر مناسبات دوجانبه در خصوص چگونگی استقرار امنیت هر چه بیشتر در منطقه از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی صحبت کردیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها