مقام یمنی: در صورت عدم حصول توافق قابل اعتماد، عملیات آزادسازی را از سر می‌گیریم

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که در صورت عدم حصول توافق با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، عملیات آزادسازی یمن، به صورت بدون توقف آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ - 03July 2022

مقام یمنی: در صورت عدم حصول توافق قابل اعتماد، عملیات آزادسازی را از سر می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که امکان دارد آتش‌بس در این کشور تمدید نشود.

شبکه خبری المیادین به نقل از العزی گزارش داد، اگر توافقهای صادقانه، گسترده، مورد اعتماد و مؤثری حاصل نشود که همه ابعاد انسانی و اقتصادی را در بر نگیرد، هیچ جایی برای تمدیدهای دروغین آتش‌بس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توافق مذکور باید شامل درآمدهای نفتی و گازی هم باشد، تصریح کرد، در صورت عدم حصول چنین توافقی، ارتش و کمیته‌های مردمی نبردهای آزادسازی را از سر خواهند گرفت و آزادسازی، یک باره و بدون توقف خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی چندی پیش تأکید کرد که بر اساس آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، روزانه دو پرواز [از فرودگاه صنعاء] صورت خواهد گرفت.

العزی گفت که«امیدواریم [ائتلاف سعودی] به این مسئله پایبند باشد و مجددا شاهد مانع‌تراشی نباشیم تا بتوانیم با هم با اطمینان به سمت صلح و از سرگیری حسن همجواری حرکت کنیم».

وی به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که بر هم زدن آتش‌بس یا مانع‌تراشی در این مسیر، به معنای بازگشت جنگ است و «این اتفاق نباید رخ دهد و هیچ انسان عاقلی نباید اجازه دهد که اتفاق بیافتد».

آتش بس بشردوستانه و نظامی تحت نظارت سازمان ملل متحد از دوم ماه آوریل به اجرا درآمد و تمدید هم شد. طبق این آتش‌بس، ائتلاف سعودی و متحدانش می‌بایست اجازه می‌دادند تا فرودگاه صنعاء پس از شش سال محاصره برخی پروازها را از جمله برای انتقال بیماران داخل یمن به خارج از کشور انجام دهد اما به دلایل مختلف کارشکنی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها