فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح:

مهارت‌آموزی ۱ میلیون سرباز/ مهارت‌آموزی اولویت‌ فرماندهان نیرو‌های مسلح است

سردار زاده‌کمند گفت: تا کنون یک میلیون سرباز تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر موفق به اخذ مدرک شدند.
کد خبر: ۵۳۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 06July 2022

مهارت آموزی یک میلیون سرباز/ مهارت آموزی از اولویت‌های فرماندهان نیرو‌های مسلح استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدجواد زاده‌کمند» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فراجا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۰ هزار سرباز شهید، اظهار داشت: سربازان برای برقراری امنیت و آرامش جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: امروز پس از پنج سال از شروع فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی توانسته‌ایم در راستای تحقق یکی از مهمترین فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات موثری انجام دهیم؛ امروز مهارت‌آموزی سربازان یکی از اولویت‌های فرماندهان نیرو‌های مسلح است.

سردار زاده‌کمند افزود: تا کنون یک میلیون نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که ۷۰۰ هزار نفر موفق به اخذ مدرک شدند؛ امیدواریم در سال ۱۴۰۲ تمامی کارکنان وظیفه را تحت پوشش مهارت آموزی قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح خاظرنشان کرد: برنامه ما در سال جاری این است که ۳۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه تحت مهارت‌های عمومی و ۲۲۰ هزار نفر تحت مهارت‌های تحصصی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای سربازان در نظر گرفته شد، گفت: دو هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند؛ همچنین برای امسال پنج هزار میلیارد تسهیلات بانکی برای اشتغال سربازانی که مهارت آموختند در نظر گرفته شده است.

سردار زاده‌کمند خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت‌های ما تحت پوشش قرار دادن تمامی کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۲ است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سند ملی مهارت آموزی در سال گذشته توسط رئیس جمهور رونمایی شد، خاطرنشان کرد: به دنبال تصویب قوانینی در مجلس هستیم که بتوانیم امر مهارت آموزی را در نیروهای مسلح بهینه و سهم هر دستگاه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج، توسعه وتبلغ مهارت آموزی در سراسر کشور در دستور کار ما قرار دارد، گفت: جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی به همین جهت از ۲۳ تیر به میزانی فراجا برگزار خواهد شد؛ در این جشنواره سربازانی که پس از مهارت آموزی موفق به اشتغال شدند شناسایی و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

سردار زاده‌کمند در پاسخ به دفاع‌پرس در خصوص همکاری دستگاه‌ها با قرارگاه مهارت آموزی برای آموزش سربازان گفت: در چند سال گذشته تمامی دستگاه‌ها دولتی به ویژه فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و هلال احمر که نقش و مسئولیت دارند به خوبی در این حوزه حمایت و پشتیبانی کردند؛ هر چند علاوه بر اینکه نیروهای مسلح تمامی ظرفیت‌ها را پای کار آورده است با استقرار سند ملی مهارت آموزی نقش هر دستگاه مشخص شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوال دیگر دفاع‌پرس مبنی بر اینکه نظارت بر اشتغال ایجاد شده به چه صورتی است، افزود: در استان‌‌ها استانداران و کارگروه‌های تشکیل شده کار نظارت را برعهده دارند و تا سه سال پس از سربازی با کسانی که دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده‌اند و شغلی ایجاد کرده‌اند در ارتباط خواهیم بود.

وی درباره استقبال مشمولان از سربازی پس از راه‌اندازی طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح مهارت آموزی، بهبود حقوق و زیست بهتر در پادگان‌ها اشتیاق مشمولان برای سربازی بیشتر از گذشته شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار