کوثری:

دشمنان با شیب ملایم دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمنان در عرصه فرهنگی و سیاسی به‌صورت دقیق و با شیب ملایم به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۵۳۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ - 21September 2015

دشمنان با شیب ملایم دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بصیرتی جمعی از پیشکسوتان سپاه در شهرک شهید محلاتی درباره ضرورت بصیرتافزایی بهمنظور جلوگیری از نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی در سطوح مختلف جامعه، گفت: انقلاب اسلامی که در بهمن 57 به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید باعث شد تا این انقلاب در اقصینقاط جهان پیام خود را که همان مبارزه با استعمار و استکبار بود گسترش یابد؛ به همین خاطر کشورهای استکباری به خاطر جلوگیری از نفوذ پیام این انقلاب در جهان تربیتیافتگان خود را در داخل کشور فعال کردند، تا بگویند این انقلاب تمام شده است.

وی افزود: در همین راستا افرادی که در مکتب کشورهای غربی تربیت شدهاند اکنون میگویند باید با جامعه جهانی ارتباط متقابل داشته باشیم و برای این کار هم باید تفکرات انقلاب اسلامی را کنار بگذاریم و این همان موضوعی است که متأسفانه عدهای در داخل نغمه آن را سر میدهند.  

کوثری با تأکید بر اینکه همراه بودن با امام(ره) از پاریس تا تهران دلیلی برای بر حق بودن نیست، ادامه داد: بنیصدر، قطبزاده، سازگارا و ابراهیم یزدی ازجمله کسانی بودند که با امام(ره) از پاریس به تهران آمدند؛ اما وقتی سرنوشت این افراد را نگاه میکنیم میبینیم قطبزاده اعدام شد، بنیصدر فرار کرد، ابراهیم یزدی بهعنوان سر سپرده آمریکا و از عناصر اصلی فتنه 88 به زندان افتاد و سازگارا نیز در شبکه «من و تو» به ضدیت در با انقلاب اسلامی مجری مشغول است.

فرمانده وقت لشکر 27 حضرت محمد رسولالله(ص) در ادامه، سرهنگ عطاریان مسئول عملیات ارتش در غرب کشور و کشمیری را نمونههایی از نفوذ ضد انقلاب به ارکان نظام معرفی کرد و بیان داشت: عطاریان به قدری خود را مومن و انقلابی معرفی کرده بود که عموم رزمندگان از او میخواستند بهعنوان پیشنماز بایستد؛ در حالی که این فرد مرموزانه وقایع و اتفاقات هر روز جنگ را به تفصیل برای حزب توده ارسال میکرد؛ تا بهواسطه شوروی سابق بهدست ارتش بعث عراق برسد.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشمیری هم فر دیگری بود که توانست با نفوذ به بدنه دولت و جلب توجه شهید رجایی، ضربه خود را با به شهادت رساندن رجایی و باهنر وارد کند.

وی اظهار داشت: بنابر این در عرصه فرهنگی و سیاسی دشمنان بهصورت دقیق و با شیب ملایم به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

کوثری با اشاره به اینکه برخیها عنوان میکنند ما در برقراری رابطه با آمریکا به دنبال بهبود وضع اقتصادی مردم هستیم، تصریح کرد: آمریکاییها طی پنج تا 10 سال آینده هیچگاه بهصورت مستقیم خود را درگیر جنگی نمیکنند؛ چون در دو جنگ با افغانستان و عراق هزینه و تلفات بالایی را متحمل شدند؛ البته اگر میدانستند با جنگ مستقیم میتوانند به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم آن ضربه موثری وارد کنند بهطور حتم این کار را انجام میدادند؛ اما چون میدانند برایشان نتیجه ندارد، جنگهای نیابتی را به راه انداختهاند.

وی در ادامه به مذاکرات و فعالیتهای هستهای کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: ما بعد از سال 82 که به فناوری غنیسازی اورانیوم دست یافتیم، از همان زمان غربیها فشار خود را بر ما بیشتر کردند؛ تا حتی از تحویل اورانیوم مورد نیاز سایت هستهای تهران نیز که تحت نظارت آژانس فعالیت دارد، خودداری میکردند؛ چون با تأمین نشدن سوخت این سایت هستهای، داروهای مورد نیاز یک میلیون نفر به مخاطره میافتاد و این خود اهرمی برای فشار بیشتر به کشورمان میشد.

کوثری با یادآوری این مطلب که بارها اعلام کردیم ما هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده و نیستیم، عنوان کرد: در بحث غنیسازی 20 درصد اورانیوم هم ما خواهان تولید آن نبودیم؛ اما چون به ما ندادند مجبور شدیم برای تولید آن اقدام کنیم؛ که با این اقدام ما غرب به وحشت افتاد و تحریمها را تشدید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبر نیاز کشور به 190 هزار «سو» را صالحی به مقام معظم رهبری گفت، اما تحقق این در مفاد برجام مشخص نیست، گفت: توافقنامه «برجام» به نحوی تنظیم شده که 35 سال تا 40 سال طول میکشد تا به 190 هزار سو برسیم.

این عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت یازدهم که تشکیل شد با ادامه مذاکرات هستهای توافق کرد 196 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد موجود در کشور، نصف آن اکسید شود و غنای نصف دیگر آن هم به سه و نیم درصد کاهش یابد، اورانیوم سه و نیم درصد گرمی افزایش نیابد، تعداد سانتریفیوژها اضافه نشود، آب سنگین اراک هم به آن صورت فعالیتی نداشته باشد.

وی افزود: در مقابل طرف مذاکرات هم متعهد شد در شش قسط 700 میلیون دلاری پولهای بلوکه شده ایران آزاد شود؛ اگر چه این امر با تأخیر محقق شد، اما طلبی که قرار بود آزاد شود، ارزهای سایر کشورها بود؛ یعنی از دادن دلار به کشورمان خودداری کردند.

کوثری ادامه داد: همچنین قرار بود تحریمهای بیمه کشتیرانی و قطعات هواپیمایی برداشته شود؛ که انجام نشد و حتی تعداد سانتریفیوژها که فقط قرار بود افزایش نیابد، در «برجام» پذیرفتیم 17 هزار سانتریفیوژ را به شش هزار سانتریفیوژ برسانیم.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه اگر قطعنامه شورای امنیت در خصوص محدودیتهای موشکی الزامآور نیست، پس چرا در قطعنامه گنجانده شده است؟ اظهار داشت: توانمندی که در غنیسازی اورانیوم بهدست آوردیم و توانستیم به میزان 20 درصد غنیسازی کنیم، توان هستهای ما را به چنان قدرتی رساند که به عاملی بازدارنده تبدیل شد و به پشتوانه آن تیم مذاکرهکننده فعلی در مذاکرات حضور یافت.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
-
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
شیب ملایم رو کی یادشون داد؟
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار