دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرخه شوم فساد در رأس قدرت رژیم صهیونیستی تکرار می‌شود؟

شکست «بنیامین نتانیاهو» از ائتلاف نه‌چندان قدرتمند «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» بعد از ۱۲ سال و سقوط دولت «بنت» در کمتر از یک سال و شنیدن شدن زمزمه‌های بازگشت «نتانیاهو» به قدرت نشان از ادامه‌دار بودن چرخه شوم فساد در رأس قدرت «رژیم صهیونیستی» دارد.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲ - 16July 2022

رؤیای نتانیاهو برای بازگشت به قدرت/ تکرار چرخه شوم فساد در رأس قدرت رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- صادق اسدی؛ دولت «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که بعد از ۱۲ سال حضور «بنیامین نتانیاهو» به روی کار آمد پس از روبرو شدن و درگیری با مسائل و مشکلات متعدد سیاسی، اقتصادی و نظامی با از حد نصاب افتادن «کنست» سقوط کرد و در توافقی «یائیر لاپید» به‌صورت موقت و تا برگزاری انتخابات به‌عنوان نخست وزیر «رژیم صهیونیستی» منصوب شد.

اگر بخواهیم به‌صورت کامل به این ماجرا بپردازیم باید به یک سال قبل بازگردیم، جایی که دولت «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ائتلافی نه‌چندان قوی و مستحکم با «یائیر لاپید» در سال گذشته موفق شده بودند «بنیامین نتانیاهو» را شکست بدهند. البته آن‌ها این پیروزی نه‌چندان دشوار و حتی آسان را به دلیل فساد‌های سیاسی، مالی و اخلاقی که موجب ناکامی او درمیان افکار عمومی مردم سرزمین‌های فلسطین اشغالی شد به دست آوردند و بر همین اساس هم پیش‌بینی می‌کردند که کار آسانی را در تشکیل دولت داشته و در این راه با سختی‌ها و دشواری‌های قابل توجهی روبرو نشوند.

این در حالی بود که دولت «نفتالی بنت» نیز همانند نخست وزیر قبلی این رژیم به مرور زمان، ولی اینبار نه با درگیر شدن در فساد‌های مختلف که با مشکلات داخلی فراوانی روبرو شد تا با اختلاف نظر‌هایی که میان نمایندگان با دولت او ایجاد شد شاهد از اکثریت افتادن «کنست» باشیم. در نهایت نیز «بنت» بعد از یک سال مجبور به ترک قدرت و بخشیدن جای خود به «یائیر لاپید» شد.

حال این روز‌ها شاهد هستیم که از یک طرف زمزمه‌هایی مبنی بر خداحافظی «نفتالی بنت» از قدرت به گوش می‌رسد و از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» فعالیت‌های سیاسی خود را به طرز چشمگیری افزایش داده و حتی در برخی از سخنرانی‌ها چشم انداز‌های انتخاباتی خود را هم برای مخاطبان و طرفدارانش ترسیم کرده است.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر این است که کناره گیری «بنت» از دنیای سیاست در همین ابتدای کار موجب ایجاد دودستگی‌های داخلی در «اسرائیل» و همچنین دودستگی‌هایی در داخل احزاب راستگرای مخالف «نتانیاهو» شده که این موضوع بیش از پیش اوضاع آشفته و بهم ریخته «رژیم صهیونیستی» را بحرانی‌تر نیز خواهد کرد.

از طرف دیگر سخنرانی روز پنج‌شنبه هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» در برابر «کنست» و ترسیم چشم انداز‌های انتخاباتی او موجب تحریک رقبا و دشمنان وی در میان راست گرایان افراطی شده است. سخنرانی او آنقدر تحریک آمیز بود که کارشناسان و مفسران سیاسی این سخنان را حاوی برنامه‌ها و سیاست‌های تنش آفرین علیه فلسطینیان و اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی تفسیر کردند.

نکته مهم دیگر اینکه «بنیامین نتانیاهو» در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی خود کنایه تند و تیز هم به دوران نخست وزیری «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» هم زد و گفت: درباره حل اوضاع دولت صحبت کردند و تجاربی را اجرا کردند و شکست خوردند. این زمانی اتفاق می‌افتد که «راست‌گرایان دروغگو» و چپ گرایان افراطی همدست می‌شوند و اخوان المسلمین و لیست مشترک را نیز با هم همراه می‌کنند.

اما گویی «نتانیاهو» فراموش کرده که یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های پایانی نخست وزیری او با برگزاری تظاهرات‌های روزانه در مقابل منزل وی خواستار کناره‌گیری او از قدرت آن هم به دلیل فساد‌های فراوان و گوناگون وی شده بودند.

در حقیقت از تلاش‌های «نتانیاهو» برای رسیدن به قدرت اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که او با بستن چشمان خود به روی حقیقت امروز جامعه اسرائیل که با پدیده‌های مختلفی، چون فقر، فساد، تبعیض و ناکارآمدی روبرو بوده و دست به گریبان است همچنان در سودای رسیدن مجدد به قدرت و نشست بر تخت نخست وزیری است.

در پایان باید گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر قدیمی و سابق رژیم صهیونیستی بعد از سقوط دولت ضعیف و ناکارآمد «نفتالی بنت» که حتی بیش از یک سال هم دوام نیاورد همچون یک ناجی پای خود در عرصه فضای سیاسی رژیم صهیونیستی گذاشته و قصد دارد تا به خیال خام خود از حافظه ضعیف مردم سرزمین‌های اشغالی استفاده کرده و مجددا پست نخست وزیری این رژیم اشغالگر را تصاحب کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار