استفاده ابزاری عربستان از حج برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن انتقاد از تعیین یک شخصیت نزدیک به صهیونیست‌ها به عنوان خطیب روز عرفه گفت: رژیم آل سعود از حج برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوء استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 12July 2022

استفاده ابزاری عربستان از حج برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبر العهد، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، اظهار داشت: مقامات سعودی «محمد العیسی» دبیرکل انجمن موسوم به اتحادیه جهان اسلام را به عنوان خطیب مسجد نمره در روز عرفه به عنوان رکن اعظم حج، انتخاب کردند. ولی العیسی اقداماتی انجام داده است که با ابتدایی‌ترین اصول اسلامی تناقض دارد.

شیخ ماهر حمود که در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد القدس در صیدا در جنوب لبنان سخنرانی می‌کرد، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به بازدید او از اردوگاه «آشویتس بولونیا» و همدردی با صهیونیست‌ها و دلسوزی برای کشته شده‌های آنها، برادر خواندن صهیونیست‌ها و ابراز تأسف برای حادثه موسوم به هولوکاست اشاره کرد. این در حالی است که العیسی، مجاهدان فلسطینی و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی و محاصره شدگان در نوار غزه را تروریست‌هایی می‌داند که ریختن خون شأن حلال است و او از جان باختن آن‌ها بر اثر گرسنگی، محاصره، بمباران و ترور استقبال می‌کند.

وی در پایان گفت: مقامات سعودی می‌خواهند از حج به عنوان ابزاری برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سو استفاده کنند و تقابل با این رژیم را پایان دهند.

شیخ ماهر حمود همچنین در دفترش در بغداد از شمار زیاد کسانی که برای تبریک روز عید قربان به دیدارش رفته بودند، استقبال کرد. او همچنین پیام‌های تبریک متعددی از شخصیت‌های عربی و اسلامی دریافت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شیخ «احمد بدرالدین حسون» مشاور رئیس جمهور سوریه اشاره کرد.

باید تأکید کرد که انتخاب «محمد العیسی» از سوی رژیم آل سعود به عنوان خطیب روز عرفه که از او به عنوان فردی نزدیک به صهیونیست‌ها یاد می‌شود، با جنجال همراه شد و خشم کاربران را به دنبال داشت.

منتقدان این انتخاب، با انتشار عکس‌هایی از العیسی در کنار خاخام‌های صهیونیست، وی را از چهره‌هایی دانستند که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کرده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کشور‌های مختلف عربی با راه‌اندازی هشتگ #انزلوا_العیسی_من_المنبر (العیسی را از منبر پایین بیاورید) مخالفت خود را با انتخاب وی به عنوان خطیب روز عرفه در عربستان اعلام کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار