استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

تجلی روحیه انقلابی در مردم ایران

«نظری» گفت: همه مردم متدین و انقلابی هستند چراکه براساس اعتقادات دینی و مذهبی حرکت ما حول محور وحدت و هیچ کسی انقلابی و مردمی‌تر از دیگری نیست.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ - 13July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در همایش بین‌المللی هزاره شیخ جام با اشاره به اینکه این عارف دارای شئون منحصر به فردی بود اظهار داشت: اولین شأن بازگشت به خود، فطرت و راه حقیقت است که شیخ در دوران جوانی به این مسیر الهی هدایت شد.

وی افزود: این عارف قرن پنجم هجری با شأن اعتقادی به دین اسلام نقش هدایتگر را ایفا می‌کرد و با دریافت تعالیم الهام‌بخش اسلام مردم را به دین مبین اسلام هدایت و رهبری می‌کرد.

استاندار خراسان رضوی اعتقاد دینی و معرفتی برگرفته از تعالیم اسلام را یکی دیگر از نشانه‌های بارز هدایتی شیخ جام برشمرد و ادامه داد: این عارف فرزانه با دریافت تعالیم اسلامی مردم را هدایت می‌کرد که شأن و پشتوانه مردمی از شئون اصلی شیخ احمد جامی بود.

نظری شأن ادبی و هنری شیخ احمد جامی را بسیار سترگ دانست و گفت: ادبیاتی فاخر در قالب نگاه اعتقادی و دینی از این عارف به یادگار مانده است که سرآمد اشعار فارسی زبان‌هاست.

استاندار خراسان رضوی یکی دیگر از شئون شیخ جام را شأن وحدتی برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم منطقه به معنای واقعی و به برکت شیخ احمد جامی اختلاف و انحرافی ندارند.

این مسئول با اشاره به اینکه وحدت مهمترین زیر ساخت است و بدون وحدت هر زیرساختی ایجاد شود قابل استفاده نیست، بیان داشت: اگر در مسیر وحدت گام برنداریم به لحاظ نرم‌افزاری و گفتاری و عملی در مسیر تعالی گام برنداشته‌ایم.

وی بابیان اینکه در همه عرصه‌ها نیاز به وحدت و زیرساخت اساسی و واقعی داریم تصریح کرد: منطقه شیخ احمد جام با سبقه تاریخی و براساس شناخت و تجارب علمی مصداق عملی وحدت است و این در زندگی مردم نهادینه شده است.

نظری با اشاره به عوامل تفرقه‌افکن یادآور شد: اگر چه ممکن است عوامل تفرقه‌افکن براساس منافع شخصی و گروهی زیاد باشند اما استحکام دینی مردم در منطقه و اعتقادات معنوی و دینی هرگز نگذاشته وحدت دچار خدشه شود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور نیازمند وحدت است، ادامه داد: در پرتوی وحدت متعالی معنویت حاصل می‌شود که از نگاه دشمنان این اعتقادها و باورهای دینی در تعارض با مردم و نظام حرکت می‌کنند.

نظری با اشاره به جریان‌سازی دولتمران بیان داشت: بر اساس تجربه، قادر هستیم در برابر مشکلات بایستیم و موانع را برطرف کنیم آن هم بر اساس حرکات‌های مردمی چراکه مسئولان جریان‌سازی می‌کنند و کار به مردم سپرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشتن موانع و کاهش چالش‌ها یک وظیفه است، گفت: با این باور و هدف مسئولیت پذیرفتیم و شرط آن خدمت مخلصانه و صادقانه در همه عرصه‌هاست.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم و مسئولان هیچ جدایی از هم ندارند، تأکید کرد: همه مردم متدین و انقلابی هستند چراکه براساس اعتقادات دینی و مذهبی حرکت ما حول محور وحدت و هیچ کسی انقلابی و مردمی‌تر از دیگری نیست.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها