استاندار خراسان رضوی:

«آموزش» کارکرد نهاد خانواده را ارتقا می‌بخشد

«نظری» گفت: یکی از راهکارهای تقویت خانواده و اصلاح کارکرد این نهاد، اهمیت دادن به آموزش است که در این راستا آموزش خانواده باید از بدو تشکیل و در تمامی مراحل زندگی هم چون فرزندآوری و رشد آنها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ - 30June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست بصیرت‌افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: زنان، شاکله و محور اساسی خانواده هستند و کارکردهای ضعیف درون خانواده با نقش‌آفرینی بانوان می‌تواند به کارکرد قوی تبدیل شود.

وی افزود: خانواده، رکن اساسی جامعه اسلامی است و موضوع خانواده اهمیت فراوانی دارد چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه بارها تذکرات جدی به مسئولان، آحاد جامعه و بانوان داده‌اند.

این مسئول یادآور شد: آفت‌های موجود در جامعه اسلامی ناشی از ضعف کارکرد خانواده است که برای برطرف کردن این مشکلات اجتماعی باید کارکرد خانواده‌ها برجسته شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که جامعه سالم و متعالی در گرو وجود خانواده سالم است گفت: زن، محور اصلی خانه و خانواده است که برخی اشکالات بیرون از فضای خانه و خانواده با حضور و نقش‌آفرینی بانوان بی‌اثر می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تقویت خانواده و اصلاح کارکرد این نهاد، اهمیت دادن به آموزش است که در این راستا آموزش خانواده باید از بدو تشکیل و در تمامی مراحل زندگی هم چون فرزندآوری و رشد آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای آموزش خانواده می‌توان از ظرفیت واحدهای دانشگاهی پیام نور خراسان رضوی بهره گرفت تا آموزش‌های خانواده با رویکرد تقویت فرهنگی و تربیتی در نظام خانواده برگزار شود.

نشست سه روزه بصیرت‌افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور روز گذشته در مشهد و به میزبانی استان خراسان رضوی آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار