استاندار خراسان رضوی:

حرکت‌های فرهنگی نباید به حاکمیت محدود شود

«نظری» گفت: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید صرفا نگاه به حاکمیت داشت بلکه کارهای فرهنگی ساده و روان که توسط مردم انجام می‌شوند اثربخشی بیشتری دارند.
کد خبر: ۵۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 02June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های انقلابی شهرستان داورزن اظهار داشت: توجه به فرهنگ در توسعه و تعالی جامعه بسیار حائز اهمیت است و نباید این مهم تحت‌الشعاع مسایل اقتصادی قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید صرفا نگاه به حاکمیت داشت بلکه کارهای فرهنگی ساده و روان که توسط مردم انجام می‌شود اثربخشی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ، نیروی انسانی دغدغه‌مند، انقلابی و ارزشی است که برای نمونه حلقه‌های صالحین یکی از این موارد است که در حوزه کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که مساجد و جمع‌های کوچک با عاطفه، محور فعالیت‌های فرهنگی باشند، گفت: برنامه‌های فرهنگی نباید پیچیده و هزینه‌بر و منوط به اجرا در فرهنگسراها یا اردوگاه‌ها باشد.

نظری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی داورزن یادآور شد: این شهرستان به‌عنوان میقات‌الرضا (ع) در دروازه ورودی غرب خراسان رضوی قرار دارد که افتخار میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) نصیب مردم این خطه از استان شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای زیرساخت‌ها در کاهک و مسیرهای دیگر شهرستان داورزن به عنوان ورودی استان در ارائه خدمات به زائران امام هشتم که قدم به این سرزمین مقدس می‌گذارند اهمیت دارد که باید از سوی نهادهای اداری و با رویکرد مردمی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ایستگاه‌های صلواتی بین راهی داورزن برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران عبوری حرم مطهر امام رضا (ع) به‌ویژه در دهه پایانی ماه صفر یکی از ظرفیت‌ها و افتخارات فرهنگی این شهرستان به شمار می‌رود.

دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقات‌های مردمی، نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های انقلابی و حضور در شورای اداری از برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به داورزن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها