فتح خرمشهر؛ فتح خون/ استاندار خراسان رضوی:

فتح خرمشهر نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

«نظری» گفت: اگر بهمن ۱۳۵۷ را نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران در نظر بگیریم فتح خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ نقطه عطف انقلاب بود که با تلاش و کوشش باید از این دستاوردهای عظیم دفاع کرد.
کد خبر: ۵۲۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 24May 2022

فتح خرمشهر نقطه عطف انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی که به مناسبت بزرگداشت روز سوم خرداد در مشهد برگزار شد اظهار داشت: برای همه ما افتخار است تا در عرصه‌های مختلف رزمنده باشیم و در راه شهیدان گام برداریم تا بخشی از مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور که دچار آسیب شده است را به پیروزی منتج کنیم.

وی با اشاره به این که خرمشهر در سه مقطع دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت، افزود: در ابتدای جنگ، مقاومت ۳۴ روزه برای جلوگیری از اشغال این شهر باعث تغییر در سرنوشت نهایی جنگ شد زیرا صدام به فکر تسخیر کل ایران در کمتر از چند روز بود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با این که در عملیات‌های مختلف به پیروزی‌هایی دست پیدا کرده بودیم ولی فتح خرمشهر باعث شد تا رویکرد دشمن متخاصم از هجومی به دفاعی تغییر پیدا کند.

نظری بیان داشت: بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، دشمن باز هم به طمع افتاد و به سمت این شهر دست درازی کرد که مردم و نیروهای مجاهد با تلاشی ستودنی نگذاشتند دست دشمن بعثی به خرمشهر برسد.

وی ادامه داد: اگر بهمن ۱۳۵۷ را نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران در نظر بگیریم فتح خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ نقطه عطف انقلاب بود که با تلاش و کوشش باید از این دستاوردهای عظیم دفاع کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهرها در پیش است و باید با تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی، خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی را نیز فتح کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار