نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

منابع کتابخانه‌ها باید براساس نیاز مخاطبان بروزرسانی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: منابع موجود در کتابخانه‌ها باید به اقتضای جامعه و بر اساس نیاز مخاطبان بروزرسانی شود تا شاهد حضور بیشتر مردم در این نهاد فرهنگی باشیم.
کد خبر: ۵۳۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 17July 2022

منابع موجود در کتابخانه ها باید به اقتضای جامعه و بر اساس نیاز مخاطبان باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز اظهار داشت: توجه به کتاب و کتابخوانی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و توسعه فرهنگی کشور تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان های مهم در حوزه فرهنگ باید بیش از پیش حمایت شوند تا بتوانند مسئولیت ها و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

حجت الاسلام پورذهبی توجه به منابع موجود در کتابخانه های عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: منابع موجود در کتابخانه ها باید به اقتضای جامعه و بر اساس نیاز مخاطبان باشد تا شاهد حضور بیشتر مردم در این نهاد فرهنگی باشیم.

«سمیه ایزدیار» رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز نیز در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مذکور از امروز تا 3 مرداد سال جاری با همکاری انتشاراتی هژان برپا شده است و علاقمندان می توانند در ساعات فعالیت کتابخانه از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی گفت: تعداد منابع موجود در نمایشگاه بالغ بر یک هزار و 600 عنوان در پنج هزارنسخه کتاب است و علاقمندان می توانند کتاب های موردنیاز خود را با 15 درصد تخفیف خریداری کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز در ادامه با اشاره به فعالیت 14 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان، گفت: از این تعداد 5باب نهادی و 9 باب مشارکتی است.

ایزدیار عنوان کرد: از 5 باب کتابخانه عمومی نهادی 2 باب در شهر سقز و سه باب در شهرهای صاحب، سرا و روستای میرده است که به مردم خدمات کتابخوانی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز در زمینه تعداد کتابخانه های مشارکتی در استان رتبه نخست را دارد، ادامه داد: 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی شهرستان سقز در بخش های مرکزی، زیویه، سرشیو و امام فعالیت دارند.   

ایزدیار زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان سقز را سه هزار و 600 متر مربع ذکر کرد و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در این شهرستان باشیم.  

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار