مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

جانبازان شیمیایی الگوی مقاومت هستند

«شهسواری» گفت: جانبازان شیمیایی الگوی مقاومت در برابر فاجعه انسانی بمباران هستند که با رشادت، شهامت و شجاعت خود نقش‌آفرینی کردند.
کد خبر: ۵۳۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 25July 2022

جانبازان الگوی مقاومت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در جریان سفر به روستای «قلعه‌جی» از توابع شهرستان سروآباد در راستای دستور رئیس جمهوری جهت رسیدگی به جانبازان شیمیایی این منطقه، امروز با فرماندار سروآباد دیدار کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: مردم این منطقه الگوی ایثار و فداکاری هستند؛ چرا که با وجود بمباران شیمیایی جانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی به مقاومتی مثال‌زدنی مردم این دیار اشاره کرد و افزود: جانبازان شیمیایی الگوی مقاومت در برابر فاجعه انسانی بمباران هستند که با رشادت، شهامت و شجاعت خود نقش‌آفرینی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی و بررسی وضعیت جانبازان شیمیایی این منطقه تصریح کرد: باید افرادی که در زمان حمله بمباران شیمیایی در محل حادثه حضور داشتند با ارائه صورت سانحه و مدارک بالینی و یا تأییدیه شورای تامین شهرستان برای طرح در کمیسیون شیمیایی بنیاد اقدام کنند.

«حسن زارعی» فرماندار سروآباد نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: همه ما باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان به‌ویژه جانبازان شیمیایی این منطقه داشته باشیم و فرمانداری این شهرستان آمادگی همکاری با بنیاد شهید در راستای رسیدگی به وضعیت جانبازان شیمیایی منطقه را دارد.

روستا قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد است که در عملیات والفجر (۱۰) از ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ تا اواخر فروردین ۱۳۶۷ قریب ۱۰ بار مورد حمله بمباران شیمیایی رژیم بعثی صدام قرار گرفت.

رئیس‌جمهور کشورمان در ۱۷ تیرماه سال جاری در سفر به استان کردستان با حضور در این روستا با خانواده شهدا و جانبازان منطقه دیدار و دستور رسیدگی به وضعیت آنها را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها