سخنگوی دولت:

دولت چهار آیین‌نامه درحمایت از دانش‌بنیان‌ها تصویب کرده است

بهادری جهرمی گفت: دولت برای تحقق شعار سال دست به‌کار شده و تا امروز چهار آیین‌نامه مختلف در حمایت از دانش‌بنیان‌ها به تصویب رسانده است.
کد خبر: ۵۳۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 26July 2022

دولت چهار آیین‌نامه درحمایت از دانش‌بنیان‌ها تصویب کرده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این ۸۰۰ مجموعه مردمی نمایندگانی از چند ده‌هزار مجموعه مردمی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود. اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، قطعا مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

وی افزود: یکی از ابزار‌های شناخت ظرفیت‌ها همین معرفی این مجموعه‌هاست؛ یعنی با برگزاری چنین رویداد‌هایی که به همت دستیار ویژه مردمی‌سازی رییس‌جمهور این رویداد ملی برگزار شده، محل مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مردمی به مسئولان کشور فراهم شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه غرفه‌هایی وجود دارد که در همه زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند ظرفیت‌های مردمی را به مسئولان کشور به درستی معرفی کنند.

بهادری تصریح کرد: متأسفانه در گذشته به این‌صورت بود که مجموعه‌های مردمی باید به سازمان‌ها مراجعه می‌کردند تا ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند که بتوانند بخش کوچکی از مشارکت در حکمرانی را داشته باشند، اما نگاه دولت سیزدهم این‌گونه است که باید دولت به سراغ مجموعه‌های مردمی برود؛ از این رو، دولت با فراهم کردن چنین امکاناتی به‌راحتی اجازه عرض اندام مجموعه‌های مردمی را می‌دهد.

وی گفت: با توجه به شعار امسال که توجه ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها شده است که این مسیر راه را مقام معظم رهبری به‌درستی به مقامات دولتی گوشزد کرده‌اند، دولت برای تحقق این شعار دست بکار شده که تا به امروز چهار آیین‌نامه مختلف در چهار حوزه به تصویب رسانده است. مانند حوزه نفت که دارای منابع زیادی بوده و در حوزه‌های برق، بهداشت و درمان و کشاورزی آیین‌نامه‌هایی مصوب شده که مشخص شود چگونه منابع موجود به سمت دانش‌بنیان‌های مرتبط هدایت شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هم‌چنین سه آیین‌نامه دیگر در دستورکار دولت قرار دارد تا به نتیجه برسد و این اتفاقات ورای اقدامات سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌هاست.

بهادری گفت: از این رو قصد دولت استفاده از تولیدات داخلی است که در حال رخ دادن است؛ چون هم موجب ایجاد اشتغال در کشور شده و هم رونق تولید ملی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها