«مندلا ماندلا» و «ابوعاقله» برندگان نهایی جایزه حقوق بشر اسلامی شدند

در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی «مندلا ماندلا» و «ابوعاقله» برندگان نهایی جایزه حقوق بشر اسلامی شدند.
کد خبر: ۵۳۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 02August 2022

«مندلا ماندلا» و «ابوعاقله» برندگان نهایی جایزه حقوق بشر اسلامی شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی امروز سه‌شنبه، (۱۱مرداد) با حضور مقام‌های قضایی، سیاسی و شخصیت‌های حقوق بشری برگزار شد.

طبق سخنان کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه از بین ۳۵ کاندیدا از ۲۳ کشور که به کمیته منتخب رسیدند، خانم «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی و «مندلا ماندلا»، از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی برگزیده شدند.

پخش کلیپ‌هایی درباره «شیرین ابوعاقله» و «مندلا ماندلا»

در این مراسم همچنین کلیپ‎هایی درباره «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره که با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و همچنین «مندلا ماندلا»، پخش شد.

نماینده خانواده «ابوعاقله»: شیرین ابوعاقله نمادی بین‌المللی است

در ادامه این مراسم همچنین خبرنگار شبکه الجزیره و از همکاران «شیرین ابوعاقله» به نمایندگی از خانواده و همکارانش به سخنرانی پرداخت.

وی از جانب دولت قطر، شبکه الجزیر، و خانواده «ابوعاقله» از مقام‎های جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه قدردانی کرد و گفت: «شیرین ابوعاقله نمادی بین المللی است چرا که ترور وی دغدغه‎ای برای جهان است.»

وی با بیان اینکه مراسم تشییع «ابوعاقله»، یک مراسم فوق العاده بود چرا که با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی پرچم فلسطین در آن مراسم برافراشته شد، افزود: «شیرین ابوعاقله» انتخاب کرد که در درجه اول فلسطینی باشد و برای مردم فلسطین مبارزه کند.

خبرنگار شبکه الجزیره ادامه داد: تحقیقات درباره ترور «شیرین ابوعاقله» در ۳ سطح ادامه دارد؛ این شکایت‌ها از سوی شبکه الجزیره و خانواده «ابوعاقله»، تشکیلات خودگردان فلسطین و شخصیت‌های مختلف مطرح شده است.

به گفته وی، انگشت اتهام در این موضوع به سمت رژیم صهیونیستی است چرا که سربازان این رژیم در محل حادثه حضور داشتند.

وی همچنین موضع آمریکا در قبال پرونده شهادت «شیرین ابوعاقله» را ضعیف توصیف کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها