انریکه مورا: بهترین توافق روی میز است، گام آخر را بردارید

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بهترین توافق برای تمامی طرف‌ها روی میز قرار گرفته است و همه طرف‌های برجام باید گام آخر را بردارند.
کد خبر: ۵۳۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 27July 2022

انریکه مورا: بهترین توافق روی میز است، گام آخر را برداریدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، با اشاره به اظهارات اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: بهترین توافق ممکن برای تمامی طرف‌ها روی میز قرار گرفته است.

مورا با اشاره به اظهارات اخیر بورل که گفته بود پیش‌نویس متن توافق هسته‌ای ارائه شده است، گفت: ««بهترین توافق ممکن برای طرف‌ها روی میز است، این توافق مزایای اقتصادی روشن و قابل اندازه‌گیری را برای مردم ایران تضمین می‌کند و مزایای قابل‌راستی‌آزمایی عدم اشاعه را برای جامعه بین‌المللی تضمین می‌کند. من تمامی طرف‌ها را دعوت می‌کنم تا گام آخر را بردارند».

پس از آن که بورل اعلام کرد که پیش‌نویس متن توافق هسته‌ای را ارائه کرده‌اند، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پیشنهاد‌های تازه اتحادیه اروپا در خصوص احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را بررسی خواهند کرد.

وی تصریح کرد که در حال بررسی پیش‌نویس متن توافق هسته‌ای هستند که بورل با آمریکا و ایران و دیگر اعضای برجام در میان گذاشته است و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد.

بورل در یادداشتی در روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» نوشت: «این متن نمایانگر بهترین توافق ممکن است که من بعنوان تسهیل‌گر مذاکرات، آن را امکانپذیر می‌بینم».

با این حال، ایران روز دوشنبه هشدار داد که برای احیای توافقنامه هسته‌ای متزلزل سال ۲۰۱۵ خود با قدرت‌های جهانی عجله نخواهد کرد.

وی ادامه داد: «این یک توافق کامل نیست، اما به تمامی عناصر ضروری پرداخته است و شامل سازش‌هایی است که به سختی از سوی همه طرف‌ها به دست آمده است».

«علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران نیز روز گذشته در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «هماهنگ‌کننده ایده‌های خود را برای پایان دادن به مذاکرات به اشتراک گذاشته است. ما نیز ایده‌های خودمان را داریم، چه از نظر ماهیت و چه در شکل، که برای نهایی کردن مذاکرات به اشتراک گذاشته می‌شود.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار