رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران خبر داد؛

اجرای اَبَرپروژه‌‌ هویت‌بخشی تهران/ ۱۳ هزار پرچم‌ فضای تهران را محرمی می‌کنند

صیادی با تاکید براینکه در جهت تحقق هویت‌بخشی ابرپروژه‌هایی را در تهران تعریف کرده‌ایم، گفت: رویکرد برنامه‌های این سازمان در دوره جدید مردمی‌سازی است و در محرم امسال حدود ۱۳ هزار پرچم‌ روی پل‌ها و در محورهای اصلی شهر نصب خواهد شد تا فضاسازی مناسبی جهت ماه محرم صورت گیرد.
کد خبر: ۵۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 27July 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «رضا صیادی» رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور تشریح فعالیت‌های این سازمان در آستانه ماه محرم، برگزار شد.

صیادی «نجات اهل عالم با حسین است» را شعار محوری فعالیت‌های فرهنگی در موضوع محرم است معرفی کرد و اظهار داشت: جلب مشارکت مردمی مهم‌ترین دغدغه سازمان زیباسازی شهرداری تهران خواهد بود چراکه مردم در موضوع محرم و صفر همواره بیشتر از مسوولین فعالیت داشته‌اند و پیشرو به شمار می‌آیند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید براینکه رویکرد برنامه‌های این سازمان در دوره جدید مردمی‌سازی است، ادامه داد: سیاهپوشان شهر، اصلی‌ترین برنامه این سازمان در محیط‌های فرامحلی مثل بزرگراه‌هاست و تمرکز ما به سمت این معابر رفته است در این راستا حدود ۱۳ هزار پرچم‌ روی پل‌ها و در محورهای اصلی شهر نصب خواهد شد.

وی افزود: ۱۰۰ هزار پرچم محلی بین مردم توزیع شد و از هیات‌های محلی و مساجد حمایت شد. و بیش از ۱۵۰۰ مسجد بسته حمایتی فضاسازی محیطی گرفته اند.

صیادی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نماپرچم بر روی ساختمان‌های بلندمرتبه نصب خواهد شد و فردا طی مراسمی در ساختمان‌ها به اهتزار در می‌آید، افزود: ۱۰۰ ابر پرچم در سطح شهر تهران که مدتی پیش در عتبات عالیات طواف داده شده اند و طرح آنها طرح گنبد ضریح سیدالشهدا است، به اهتزاز در خواهند آمد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برگزاری رویداد هنری کالیگرافی نشان عاشقی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تحت عنوان سوگواره هنری با ۵۰۰ تیغه علامت در عمارت عین الدوله در حال انجام است. همچنین ۲۰۰ کتل طراحی شده که با تیغه‌های علامت در روزهای پیش روجانمایی می‌شود.

وی به اجرای تبلیغات محیطی بر روی بیلبوردها با چند رویکرد اشاره کرد و اظهار داشت: صدر در صد سازه‌های فرهنگی کشور به اجرای این بیلبوردها اختصاصص یافته که از جمله آنها، کودکان عاشورایی با شعار «شکر خدا را که در پناه حسینیم» که از دیشب اکرانش آغاز شده است.

صیادی ادامه داد: مجموعه دوم مربوط به جمله‌های خاطره انگیز است که تحت عنوان زمزمه‌های عاشورایی با کی آر کد، در محیط‌های پیاده محور نصب خواهد شد. و در واقع این بیلبوردهای تهران برای مردم تهران نوحه می‌خوانند. اجرای دیوار نگاره با ۴۰۰ متر در بزرگراه ستاری یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در دهه محرم رو‌نمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید مدیریت شهری ششم بر هویت بخشی شهر تهران، گفت: این هویت بخشی چند معیار دارد، میدان های شاخص و ورودی های تهران در اولویت هویت بخشی هستند. ۱۲ میدان تهران نیازمند المان شهری شاخص هستند، که در حال حاضر بر روی المان سازی میدان خراسان در منطقه ۲۰ در حال فعالیت هستیم، همچنین پروژه بزرگی را برای میدان عبدالعظیم در نظر داریم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اجرای یک ابرپروژه شاخص با همراهی۴۰ طراح و معمار مطرح در جهت هویت‌بخشی به ورودی‌های تهران خبر داد و گفت: برای نمادسازی ورودی فرودگاه مهر آباد و فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه داریم.

صیادی درباره هوشمندسازی سازه‌های تبلیغاتی نیز اظهار داشت: سازه‌های تبلیغاتی هوشمند، نشان از شهر هوشمند است، همه کارهای اجرای این سازه ها از سمت سازمان زیباسازی انجام شده اما اجرای آن به دلیل برخط بودن به تاییدات امنیتی دارند. ضمن اینکه اتفاقات اخیر هک ضریب نظارت را بالاتر برده است.

وی درباره فاز نخست اجرای برنامه ای مدنظر این سازماندر دوره مدیریت شهری ششم را در فاز اول تبدیل اکران های فرهنگی به پویش های ملی عنوان کرد و گفت: ۲ میلیون ۵۰۰ هزار شهروند مخاطب پیام‌های ما داده اند و این تعاملی کردن سازمان زیباسازی یک دستاورد است.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداریت هران با تاکید براینکه مطالعات جدی و مستمر را لازمه پروژه های عمرانی در جهت هویت بخشی دانست و گفت: احیای سنت‌های تهران در دستور کار است و این سنت ها با محوریت پرچم و کتیبه های سنتی مردم تهران امسال در ایام مختلف و محرم و صفر اجرا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها