قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی؛

مسائل اجتماعی باید در هیأت پیگیری شود

حجت‌الاسلام «حریزاوی» گفت: هیأت کارکرد اجتماعی دارد و نیاز است مسائل اجتماعی در هیأت پیگیری شود که مصادیق آن شامل راه‌اندازی خیریه، صندوق قرض‌الحسنه و برنامه‌ریزی برای گره‌گشایی از مشکل مردم می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ - 27July 2022

نیاز است مسائل اجتماعی در هیأت پیگیری شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در گردهمایی هیئات مذهبی اصفهان در خیمه گلستان شهدا، با اشاره به آیاتی از سوره نحل اظهار داشت: جهاد تبیین مأموریت مهمی است که خداوند به عهده پیامبر (ص) گذاشته‌است.

وی با یادآوری اینکه با اقامه عزای سیدالشهداء، شیاطین جنی و انسی از مردم دور می‌شوند، افزود: کیفیت برگزاری مراسم مذهبی در استان اصفهان الگوی کشور است و در این زمینه زمانی که اصفهان قهرمان می‌شود، مردم با الگوهایی مواجه می‌شوند که کل کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام «حریزاوی» در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد: امروز جهاد تبیین برعهده همه ما و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ایشان در دیداری که با مسؤولان هیئات مذهبی داشتند فرمودند هیأت، کانون جهاد تبیین است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ائمه ما بنیانگذار هیئات مذهبی هستند، تصریح کرد: هدف ائمه (ع) از برگزاری روضه‌ها این بود که مردم فراموش نکنند که امت پیامبر(ص) چهل سال بعد از رحلت ایشان با فرزندشان چه‌کار کردند و شاهدیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به این موضوع به خوبی اشاره کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه هیأت باید شعار داشته‎‌باشد، یادآور شد: هیأت بدون شعار یعنی هیأت بدون هدف و در این راستا نیاز است جوانان هیأت به این فکر باشند که با برافراشته شدن پرچم عزا، چه شعارهایی ذیل شعار یاحسین(ع)  قرار می‌گیرد زیرا در مجالس عزا، برخی شعارهای فرعی وجود دارند که ناظر به مسائل جامعه هستند و هیأت نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نیست.

حجت‌الاسلام «حریزاوی» با اشاره به کارکرد اجتماعی هیئات، با تأکید بر اینکه هیأت تنها به روضه و سینه‌زنی محدود نمی‌شود، ادامه داد: هیأت کارکرد اجتماعی دارد و نیاز است مسائل اجتماعی در هیأت پیگیری شود که مصادیق آن شامل راه‌اندازی خیریه، صندوق قرض‌الحسنه و برنامه‌ریزی برای گره‌گشایی از مشکل مردم می‌شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه هیأت به انقلاب اسلامی توجه دارد و برای حفظ انقلاب اسلامی و دین خدا تلاش می‌کند، بیان داشت: یکی از رجزهای معروف حضرت ابوالفضل(ع)، «وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی» است و این جمله یعنی اجازه نمی‌دهم دین من از بین برود و شعائر آن فراموش بشود و در این راستا نیاز است کاری کنیم که پیام دین در دل‌های مردم رسوخ کند و جوانان در قبال دین، احساس مالکیت بکنند.

وی با بیان اینکه هیأت برای مبارزه با بی‌تفاوتی تأسیس شده‌است، اضافه کرد: اگر بتوانیم مسأله بی‌تفاوتی را حل بکنیم، تمام مسائل جامعه حل می‌شود؛ دیدیم در جریان سیل استهبان، جوانی خانه به خانه می‌دوید و به مردم هشدار می‌داد، بی‌تفاوت نبودن یعنی این و نیاز است درهیأت چنین انسان‌هایی تربیت شوند.

حجت‌الاسلام «حریزاوی» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکسال گذشته حدود ۳۰ مرتبه عبارت «جهاد تبیین» و ۱۵۰ مرتبه معانی مشترک جهاد تبیین را ذکر نمودند و معنی این حرکت این است که ما در شرایطی قرار داریم که اگر بچه مذهبی‌ها حرف حق را تبلیغ نکنند، دشمن افکار مردم را عوض می‌کند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه از تمام هیئات دعوت می‌کنیم تا درصدی از شرکت‌کنندگان آن‌ها، تبیین‌گر و روایتگر باشند، تصریح کرد: یعنی افراد گوشی را دست بگیرند و وقایع و نظرات خود را بیان کنند مانند خبرنگاران که وقایع را روایتگری می‌کنند و در این مسیر نیاز است همه شما حقایق را روایت‌کنید.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با تمام شدن هیأت متفرق نشوید و از هیأت نروید؛ جلسات گفت‌وگو، مباحثه و پرسش و پاسخ راه بیندازید و در آن‌ها از اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان فرهیخته هم دعوت‌کنید، اینگونه هیأت به کانون جهاد تبیین تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار