دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:

خبرنگاران مطالبات جامعه را با صداقت و حفظ حرمت مطالبه‌ کنند

«الله‌مرادی» کار رسانه، مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها هم باید مطالبات و خواسته‌های جامعه را با صداقت و حفظ حرمت افراد مطالبه‌ کنند.
کد خبر: ۵۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ - 28July 2022

خبرنگاران مطالبات جامعه را با صداقت و حفظ حرمت مطالبه‌ کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمود الله‌مرادی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به یک هفته و دهه خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: دهه اول محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است که امسال ۴۰۰ برنامه از مرکز استان تا دهستان‌ها و ادارات استان با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود در این هفته برگزار می شود.

وی افزود: همه اقدامات ستاد استان در طول این هفته در راستای تبیین جایگاه فریضه الهی امر به معروف و نهی از معروف است.

الله‌مرادی تصریح کرد: اگر به شکلی حرکت کنیم که مردم تشخیص دهند امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی برای مچ‌گیری نیست بلکه تکلیف و یک وظیفه مسلمانی است، فرهنگ این فریضه الهی نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات و قرآن آمده است که آمران به معروف و ناهیان از منکر از رستگارانند لذا باید به گونه‌ای تبلیغ شود که منجر به جاری و ساری شدن امر به معروف و نهی از منکر شود.

الله‌مرادی تصریح کرد: کار رسانه، مطالبه‌گری است و بنده بارها عرض کرده‌ام، مطالبه‌گری با مچ‌گیری و تخریب متفاوت است چرا مطالبه‌گری برای بیان معضلات با راهکارها با هدف اصلاح است.

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری زمانی درست است که مطالبه‌گر کارشناس باشد و درستی و نادرستی موضوع را تشخیص دهد.

وی همچنین گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها هم باید مطالبات و خواسته‌های جامعه را با صداقت و حفظ حرمت افراد مطالبه‌ کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآوری کرد: کسانی که تلاش می‌کنند جامعه را به تباهی بکشند، منکر هستند و رسانه‌ها باید با روشنگری جلو چنین حرکت‌هایی را بگیرند.

وی در ادامه، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با جانبازان و خانواده شاهد، غبارروبی مزار شهدا، همایش شوراهای مساجد و محلات، حضور و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور کارشناسان در برنامه‌های صداوسیما را از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

الله‌مرادی اذعان کرد: در محلات هم با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال احصا مشکلات محلات هستیم و با آموزش‌های لازم زمینه مطالبه‌گری از مسوولان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار