دستور وزیر کشور برای بسیج تمامی امکانات برای کمک به سیل‌زدگان

وحیدی بر بسیج تمامی امکانات برای کمک به سیل‌زدگان تاکید کرد و گفت: تجهیزاتی از سوی وزارت نیرو و همچنین سایر استان‌ها برای کنترل سیل در راه یزد هستند.
کد خبر: ۵۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ - 29July 2022

دستور وزیر کشور بر بسیج تمام امکانات برای کمک به سیل‌زدگانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود؛ چرا که بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی‌متر است، اما هم‌اکنون ۷۵ میلی متر بارید که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.

وی با اشاره به اقدامات خوب کنترل سیل در استان افزود: استان یزد نیاز به کمک‌های بیشتری دارد و بر این اساس به یزد آمده ام تا کمک‌رسانی صورت گیرد. آب‌گرفتگی در سطح شهر وجود دارد که امکانات بسیار خوبی در راه است.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت نیرو به صورت مرتب پیگیر وضع است و امکانات از این وزارتخانه و همچنین سایر استان‌ها در راه است تا به محض رسیدن به به یزد، جمع آوری آب با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در سیل‌بند چهار هستیم تا به بررسی سیل‌بند‌ها بپردازیم که البته مشکل خاصی ندارند؛ ولی می‌خواهیم خیال ما نسبت به سیل‌بند‌ها در پرتو بارندگی‌های احتمالی راحت باشد.

وحیدی از تقویت سیل‌بند‌ها خبر داد و تصریح کرد: به جز یک شهروند که در بافت قدیمی قرار داشت و منزل به دلیل عدم استحکام تخریب شد و جان خود را از دست داد، تلفات دیگری نداشتیم و در شهر‌های دیگر استان هم سیل به خوبی مدیریت شده است.

وی تأکید کرد که مردم از حضور در محل‌های سیل‌گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

وزیر کشور افزود: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیر‌های سیل‌بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در این بازدید، امیرحیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش وزیر کشور را همراهی کرد.

انتهای پیام / ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار