رژیم صهیونیستی نیرو‌های ذخیره را به مرز غزه فراخواند

پس از هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی، این رژیم تصمیم به انتقال سه گروهان و نیز فراخوانی صد نظامی ذخیره و ادغام آن‌ها در یگان نظامی ویژه غزه گرفت.
کد خبر: ۵۳۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 03August 2022

رژیم صهیونیستی نیرو‌های ذخیره را به مرز غزه فراخواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی هشدار جهاد اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) برای دومین روز متوالی گذرگاه «کرم ابوسالم» و «بیت حانون» را بست.

به گزارش «عرب ۴۸»، وضعیت آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرز‌های غزه و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه همچنان ادامه دارد. این رژیم امروز تصمیم به انتقال سه گروهان و نیز فراخوانی صد نظامی ذخیره و ادغام آن‌ها در یگان نظامی ویژه غزه گرفت و همه این‌ها بر اساس برآورد‌هایی مبنی بر تصمیم گروه‌های فلسطینی برای انجام عملیات نفوذ به فلسطین اشغالی یا تیراندازی به سمت اهداف اسرائیلی صورت می‌گیرد.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، حالت آماده‌باش حداکثری همچنان ادامه دارد و برخی از مسیر‌ها هنوز به روز خودرو‌ها بسته است.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی پیامی شدیداللحن برای حماس و جهاد اسلامی فرستاده و اعلام کرده که دنبال تنش نیست، اما به هر اقدامی، پاسخ سخت خواهد داد.

در همین رابطه، منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند، مصر به منظور جلوگیری از تشدید تنش در غزه در واکنش به بازداشت «بسام السعدی» (از سران ارشد جهاد اسلامی) در جنین، تماس‌های گسترده‌ای با سران جهاد اسلامی برقرار کرده است.

به گزارش «رأی الیوم»، این منابع افزودند، تماس‌ها در بالاترین سطوح میان مقامات ارشد دستگاه اطلاعات مصر و جهاد اسلامی در جریان است و جهاد اسلامی در این تماس به بازداشت همراه با خشونت بسام السعدی به شدت اعتراض کرده است.

از سوی دیگر حماس هم دیشب از سفر یک هیأت از این جنبش به مصر به منظور دیدار با مقامات مصری خبر داد. «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت، این سفر در چارچوب تقویت روابط با قاهره و حل مسائل باقی مانده و کاهش رنج ملت فلسطین انجام شده است.

بامداد دیروز (سه شنبه) بود که نظامیان صهیونیست با حمله به اردوگاه جنین، یک فلسطینی را به شهادت رساندند و «بسام السعدی» یکی از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت جهاد اسلامی را نیز بازداشت کردند.

جراحت و بازداشت شدن بسام السعدی در کرانه باختری، با واکنش شدید جهاد اسلامی همراه شد.

سخنگوی رسمی گردان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «به اشغالگران درباره هرگونه آسیب رساندن به جان رهبر بزرگ، شیخ بسام السعدی هشدار می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، سرایا القدس با اعلام بسیج عمومی نیرو‌ها و رزمندگانش در تمام اراضی فلسطین، گفت: «ما آماده‌ایم که اگر تجاوز متوقف نشود، با قدرت پاسخ دهیم».

پس از آن رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش سامانه گنبد آهنین در جنوب فلسطین اشغالی در پی تنش به وجود آمده پس از بازداشت یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، خبر دادند.

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین ساحل زکیم را بسته و تردد قطار‌ها بین اشکلون و سدیروت را متوقف و گذرگاه ایرز را به روی کارگران فلسطینی بستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار