اذعان صهیونیست‌ها؛ حزب‌الله می‌تواند در آن واحد نقاط راهبردی اسرائیل را هدف قرار دهد

عملیات پهپادی روز گذشته حزب‌الله لبنان در میدان گازی کاریش، بار دیگر توانمندی پهپادی این جنبش مقاومت را به صهیونیست‌ها یادآوری کرد.
کد خبر: ۵۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ - 03July 2022

اذعان صهیونیست‌ها؛ حزب‌الله می‌تواند در آن واحد نقاط راهبردی اسرائیل را هدف قرار دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امیر بوحبوط، تحلیلگر مسایل نظامی سایت عبری زبان والا (WALLA)، امروز (یکشنبه، ۳ ژوئیه) از نگرانی‌های حاکم بر سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پرواز شمار زیادی از پهپادهای حزب الله لبنان به سمت میدان گازی کاریش در مرزهای لبنان که اسرائیل در حال انجام عملیات اکتشافی در آن است، خبر داد.

وی با با بیان این‌که پهپادها در مقایسه با موشک‌هایی رهگیری که هزینه آن‌ها گاهی به صدها هزار دلار می‌رسد، کم‌هزینه‌تر هستند گفت: لذا خطر پهپادهای بمب‌گذاری شده موضعی خواهد بود و خطر بزرگی برای گاز ایجاد نخواهد کرد اما میزان احساس ایمنی کارگران را متزلزل خواهد کرد.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع آگاه نظامی گفت: ارتش در حال بررسی امکان پاسخگویی به حزب‌الله پس از پرواز پهپادهای آن به سمت میدان گازی کاریش است.

در همین راستا، «اور هیلر» خبرنگار نظامی کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش از پرواز پهپادها از لبنان به سوی میدان گازی کاریش اطلاع قبلی داشت و بر همین اساس میزان آماده‌باش نیروی هوایی و دریایی خود را برای رهگیری آن‌ها افزایش داده بود.

از سوی دیگر، «امیر آویوی» سرتیپ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه‌ها اعتراف کرد که حزب الله قادر است با صدها پهپاد به صورت همزمان به اهداف راهبردی در «اسرائیل» حمله کند.

وی تاکید کرد که حزب‌الله توانایی هدف قرار دادن اهداف راهبردی در اسرائیل را دارد. دلیل اصلی این توانایی، صدها پهپادی است که حزب‌الله به منظور انجام این حملات در اختیار دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه (۲ ژوئیه)، مدعی شد که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش» در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند را سرنگون کرده است.

یک منبع صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت که نیروی هوایی و دریایی این رژیم به رهگیری و سرنگونی این پهپادها پرداخته‌اند.

بر اساس گفته این منبع، پهپادهایی که حزب‌الله به این منطقه گسیل داشته، غیرمسلح بوده‌اند.

جنبش حزب‌الله لبنان نیز در پی ادعاهای رژیم موقت صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادهای این جنبش بیانیه صادر و اعلام کرد که مأموریت این پهپادها شناسایی بوده و مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است. ۱۵ خرداد گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از سوی دیگر، برخی منابع در یونیفل به روزنامه الاخبار اعلام کردند که کشتی‌های جنگی آمریکا به میدان کاریش رسیده‌اند و اقداماتی را برای محافظت از سکوی شناور در این میدان انجام داده‌اند.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها