امام جمعه قروه:

امام حسین(ع) با هدف فریضه امر به معروف قیام کرد

حجت‌الاسلام «رستمی» گفت: امام حسین(ع) با هدف اجرای سیره جدش رسول الله و فریضه امر به معروف قیام کرد.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ - 03August 2022

امام حسین(ع) با هدف فریضه امر بمعروف قیام کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عابدین رستمی» امام جمعه قروه امروز (چهارشنبه) در همایش استانی تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان کردستان اظهار داشت: امام حسین(ع) با هدف اجرای سیره جدش رسول الله و فریضه امر بمعروف قیام کرد.

وی با بیان اینکه ترویج منکرات در جامعه نوعی بی‌قانونی محسوب می‌شود اظهارکرد: بی‌حجابی در جامعه اسلامی خلاف قانون و مقررات اسلامی است.

امام جمعه قروه گفت: اگر حکومتی با تکیه بر قانون اساسی مسئله امربمعروف را اجرا کند همه آحاد جامعه از آن سود و منفعت خواهند برد.

وی مسئله امر بمعروف را بسیار گسترده و فراگیر توصیف کرد و گفت: امر بمعروف مردم نسبت به مردم، امر بمعروف مردم نسبت به دولت، امر بمعروف دولت نسبت به مردم و نسبت به سایر بخش‌های دولتی از لایه‌های امربمعروف است که امر بمعروف مردم نسبت به مردم از مهم‌ترین سطوح امر بمعروف است.

وی فریضه امر بمعروف را یک مسئله عقلی و منطقی دانست و گفت: دین اسلام اجرای این فریضه را امضاء کرده است.

رستمی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه هدف از تاسیس نظام اجرای امربمعروف و نهی از منکر است تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی در اولویت دوم قرار دارد و اولویت اصلی اجرای فریضه امربمعروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: تمام سازمان‌های امنیتی، نظارتی و سه قوای حاکمیتی در راستای اجرای قانون امربمعروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امر بمعروف در تمام کشورهای جهان وجود دارد، مفاد امر بمعروف در کشور ایران را با سایر کشورها متفاوت دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار