نماینده دفتر مجلس اعلای عراق در ایران:

فلسطین باید همچنان مسئله اصلی جهان اسلام باقی بماند

غماس گفت: حمایت از آرمان‌های فلسطین همواره سرلوحه ملت عراق بوده و این کشور باید همچنان مسئله اصلی جهان اسلام باقی بماند.
کد خبر: ۵۳۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ - 14August 2022

//به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ماجد غماس» نماینده دفتر مجلس اعلای عراق در ایران، در این نشست اظهار داشت: مسئله مقاومت در عراق و ملت این کشور از دیرباز وجود داشته و عوامل مقاومت در عراق مرجعیت، شعائر دینی و عشایر عراق هستند.

وی با بیان اینکه مقاومت در عراق از سال ۱۹۱۴ شکل گرفت، ادامه داد: در این سال با وارد شدن بریتانیا به عراق مقاومت ملت عراق علیه استعمارگران آغاز شد، البته انقلاب سال ۱۹۲۰ در عراق نیز یکی از نمونه‌های بارز مقاومت در این کشور است.

نماینده دفتر مجلس اعلای عراق در تهران با تاکید بر اینکه مردم این کشور به دور از مسئله جنسیت و قومیت تاثیر زیادی از مرجعیت در بحث مقاومت دارند، افزود: حمایت از آرمان‌های فلسطین همواره سرلوحه ملت عراق بوده است و در این راه پشتیبانی‌هایی نیز انجام شده است، فلسطین باید همچنان مسئله اصلی جهان اسلام باقی بماند.

غماس با اشاره به مقاومت ملت عراق در برابر داعش، اظهار کرد: داعش زاده آمریکا بود که ایده تشکیل این گروه تکفیری برای تحت تاثیر قرار دادن محور مقاومت شد.

وی با اشاره به محور‌های مقابله با داعش در عراق، عنوان کرد: سه عامل مرجعیت، شعائر دینی و عشایر محور اصلی مقابله با داعش در عراق بودند البته نباید عامل چهارم که حمایت‌های جمهوری اسلامی در مقابله با داعش بود را فراموش کنیم حاج قاسم سلیمانی با حمایت‌های مستشاری خود به ملت عراق در مقابله با داعش کمک‌های فراوانی داشت.

نماینده دفتر مجلس اعلای عراق در تهران با اشاره به مصوبه پارلمان این کشور در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی، اظهار کرد: آمریکا و برخی کشور‌های منطقه فشار‌های فراوانی به عراق وارد کردند که روابط خود را با رژیم صهیونسیتی عادی کند که تاکنون به اهداف خود نرسیده اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها