فرمانده لشکر پنج نصر:

اجرای ۴۰ پروژه آبرسانی در شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی

سردار «رجب‌زاده» گفت: توسط قرارگاه شهید قاجاریان ۴۰ پروژه آبرسانی در پنج شهرستان‌ مرزی تربت جام، تایباد، خواف، صالح‌آباد و سرخس در حال اجراست.
کد خبر: ۵۳۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ - 15August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت جام، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن رجب‌زاده» فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر در مراسم تجلیل از خبرنگاران شرق خراسان با قدردانی از تلاش‌های خالصانه خبرنگاران، اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را در فضای مجازی بکار گرفته تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و مردم را نسبت به نظام اسلامی ناامیدکند اما خبرنگاران با کار فرهنگی و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین و همچنین حضور مردم با بصیرت در صحنه‌های مختلف انقلاب توطئه‌های نظام سلطه را نقش بر آب می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مأموریت سپاه پاسداران براساس دستور فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۹۴، افزود: مأموریت اصلی سپاه در مناطق مرزی حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی است که امروز با گذشت هفت سال از واگذاری این مأموریت به سپاه پاسداران نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه آشکار شده است.

فرمانده لشکر پنج نصر مردم پایه پنج نصر تصریح کرد: برای حضور مردم در مناطق مرزی و روستایی، سپاه در عرصه‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی و اجتماعی در منطقه شمال شرق ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی سال گذشته در سطح کشور بیش از ۱۰ هزار پروژه آبرسانی به سپاه واگذار شد که به ۲۰ هزار پروژه افزایش یافته است و در حال حاضر ۴۰ پروژه آبرسانی در پنج شهرستان‌ مرزی تربت جام، تایباد، خواف، صالح‌آباد و سرخس توسط قرارگاه شهید قاجاریان در حال اجراست.

رجب‌زاده گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، فرهنگی و غذای گرم از جمله برنامه‌های سپاه در کوتاه مدت است و در میان‌مدت توزیع جهیزیه برای نوعروسان و در بلندمدت اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی در روستاها تعریف شده است.

فرمانده لشکر مردم پایه پنج نصر ادامه داد: در قرارگاه امام ‌حسن (ع) چهار اولویت کاری تعریف شده است که شناسایی ۱۰ هزار روستا با تنش آبی که الان ۲ برابر شده است در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که به قرارگاه شهید قاجاریان واگذار شده طبق برنامه ۲ ساله به لحاظ زمانی تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت داشته که تا پایان مرداد پیشرفت کار ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

رجب‌زاده بیان داشت: بیش از ۱۵ هزار پروژه آب‌رسانی در سطح کشور توسط سپاه در دست اجراست که کارخانجات جوابگوی تأمین تجهیزات پروژه‌ها نیستند.

فرمانده لشکر مردم پایه پنج نصر یادآور شد: محور دوم محرومیت‌زدایی راه‌سازی، مسکن، اشتغال، کشاورزی و دامداری است که در آینده نزدیک راه‌سازی نیز در اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: واگذاری پروژهای محرومیت‌زدایی در روستاها به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را توفیق و افتخار می‌دانیم و فرصت مغتنمی است که در اختیار سپاه و بسیج قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار