فرماندار تربت‌جام:

گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

«جمشیدی» گفت: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی است که آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ بر همین اساس گفتمان دفاع مقدس و مقاومت باید به‌‌عنوان گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۵۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 23August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت‌جام، اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان تربت‌جام به ریاست «حسین جمشیدی» فرماندار شهرستان و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تربت‌جام برگزار شد.

جمشیدی در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس نشأت گرفته از عاشوراست. اگر مروری بر دفاع مقدس داشته باشیم به این حقیقت دست می‌یابیم که پیروزی‌هایی که در این حماسه عظیم رقم خورد در سایه بهره‌مندی از قیام اباعبدالله‌الحسین (ع)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و تبعیت از ولی فقیه بود.

وی افزود: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی صادر شدن تفکر مقاومت به اقصی نقاط جهان است؛ بر همین اساس پیروزی حزب‌الله لبنان و اضمحلال داعش در سوریه با تکیه بر نهضت حسینی و عاشورا رقم خورد.

فرماندار تربت‌جام خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالتی که در هفته دفاع مقدس متوجه آحاد جامعه است انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است.

این مسئول ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی است که آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ بر همین اساس گفتمان دفاع مقدس و مقاومت باید به‌عنوان‌ گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

در ادامه جلسه علی اکرامی مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس که با بازگشایی مدارس هم‌زمان شده فرصت مغتنمی است تا بتوانیم ارزش‌های این حماسه ماندگار را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم برنامه‌هایی در شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس در سطح شهرستان برگزار شود.

وی با یادآوری روزشمار هفته دفاع مقدس از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌های پیشنهادی خود را ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه ستاد هفته دفاع مقدس ارسال کنند.

در این نشست اعضا ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان تربت‌جام به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون هر چه باشکوه برگزار کردن هفته دفاع مقدس پرداختند.

گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

گفتمان دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها