استاندار خراسان رضوی:

ظرفیت حماسی آزادگان تکیه گاه جهاد در عرصه‌های مختلف است

«یعقوبعلی نظری» گفت: ظرفیت حماسی و فرهنگی ویژه‌ای را که آزادگان عزیز برای انقلاب و کشور به وجود آورده‌اند هنوز هم پشتیبان و تکیه گاه جهاد در عرصه‌های گوناگون است.
کد خبر: ۵۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ - 16August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه) به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در جمع آزادگان سرافراز سال‌های جنگ تحمیلی حضور یافت و از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آنان تقدیر کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش‌های گوناگون مردم ولایتمدار ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس اظهار داشت: آزادگان که در بطن دشمن بعثی و زیر شکنجه‌های آنان، مقاومت و ایستادگی کردند، سهم عمده‌ای را در پیروزی بر دشمن متجاوز برعهده داشتند.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور افزود، جبهه حق، گسترده و ماندگار است و ما هنوز هم برای مقاومت و دفاع مقدس در برابر تهاجم فرهنگی دشمن در نقش‌های مختلفی در حال جنگ هستیم.

۳۵۰ جلد کتاب به قلم آزادگان سرافراز، تألیف و منتشر شده است

در این مراسم امرالله شمقدری، مشاور امور ایثارگران استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر اهمیت ثبت و ضبط خاطرات، تفکرات و فداکاری‌های آزادگان اظهار کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری در این خصوص رهنمود‌هایی ارائه کردند ۳۵۰ جلد کتاب به قلم آزادگان سرافراز، تألیف و منتشر شده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار خراسان رضوی آزادگان حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و گفت: در تاریخ جنگ‌های جهان، کمتر انسان‌هایی را می‌توان دید که با صلابت و شجاعت شما تا ۱۱ سال اسارت در اردوگاه‌های دشمن را تحمل کرده و از نظر فرهنگی و عقیدتی بر آنان غلبه کرده باشند.

وی با اشاره به صبر و بردباری همسران آزادگان، حتی با داشتن پنج یا شش فرزند، افزود ایمان و تحمل چنین بانوانی کمتر از خود آزادگان نیست لذا باید در مقابل این خانواده‌ها سر تعظیم و تکریم فرود آوریم.

امروز در همایش‌های سراسری الماس‌های درخشان هزاران تن از آزادگانی که سال‌ها رنج اسارت و مقابله با بعثی‌های متجاوز را در اردوگاه‌ها و زندان‌های عراق تحمل کرده بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار