رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

هیئت و روضه روح انسان را پالایش می‌دهد/ اربعین نماد عظمت شیعه است

حجت‌الاسلام «محمدیاری» هیئات و روضه را محل پالایش انسان دانست و گفت: پیاده‌روی اربعین امروز نماد عظیم شیعه و رونق‌دهنده روزگار ظهور است که قلوب مومنین را گره می‌زند.
کد خبر: ۵۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 28August 2022

اربعین نماد عظیم شیعه‌ی و رونق دهنده روزگار ظهور است/ هیئات و روضه محل پالایش انسانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور امیر سرتیپ «نبی‌ سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کارکنان این مجموعه در محل ساختمان سیدالشهدا (ع) بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدرضا محمدیاری» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم طی سخنانی به تشریح درس‌های عاشورا پرداخت و اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) قلب مومنین را به هم گره می‌زند.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عظمت عزاداری مردم برای حضرت اباعبدالله (ع) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امسال علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی شاهد بودیم خیمه اباعبدالله (ع) با عظمت برپا شد و روح تازه‌ای به کشور داد و قطعا خداوند به این سفره، هدف و راه رونق می‌بخشد.

وی عمل به تکلیف در راه حق و حقیقت را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه هر کسی به اندازه تلاش و کوشش خودش می‌تواند مثمرثمر باشد و هدایتگری کند، گفت: کار در مسیر اباعبدالله (ع) با تدبیر است و برکت آن به‌خاطر اخلاص و توجه داشتن است.

حجت‌الاسلام محمدیاری با اشاره به فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید باکری ادامه داد: شهید باکری تاکید دارند بزرگی و کوچکی کاری که انجام می‌دهیم ملاک نیست، بلکه باید تکلیف هر فرد نسبت به هدف شناخته شود و سپس ببینیم چقدر می‌توانیم تکلیف را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه خیلی وقت‌ها در مسائل دنیا تدبیر و حسابرسی می‌کنیم، اما اتفاق دیگری رقم می‌خورد، افزود: اولویت شناخت و انجام تکلیف است لذا ما در کارمان باید تدبیر و هدف‌گذاری کنیم و در این مسیر نباید ناامید باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تقدیر به‌ اندازه توجهات ما حادث خواهد شد، گفت: هئیات و روضه اباعبدالله (ع) محل پالایش برای رسیدن به مقصود حقیقی است. این امر باعث پاکی و منزه شدن انسان و نزدیک شدن به ائمّه علیهم السلام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیاری با اشاره به این حدیث که «کسى که دو روزش با هم برابر باشد، زیان کار است»، اظهار داشت: انسان بی‌آلایش وارد خیمه اهل بیت علیهم السلام می‌شود؛ لذا نباید غیر از اهل بیت علیهم‌ السلام توسلی داشته باشد، بلکه باید چشم و گوش خود را به یک منبع آگاه، سالم و بی‌نیاز و بی‌منت وابسته کند؛ چراکه پناهگاهی بهتر از پناهگاه اهل بیت علیهم السلام نیست.

وی با تاکید براینکه اربعین یک همایش عظیم و بی‌نظیر است که باید قدردان نعمت آن بود، افزود: پیاده‌روی اربعین نماد عظیم شیعه است و رونق دهنده ظهور خواهد بود که نورانیت، تکامل و شفافیت به همراه دارد و باید مومنین رونق دهنده آن باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تکرار تاریخ اشاره کرد و گفت: شهیدان مدافعان حرم جایگاهشان را در این زمانه به‌درستی پیدا کردند و نسبت به دستگاه اباعبدالله (ع) بصیرت داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار