رهبر چارچوب هماهنگی شیعی در عراق:

تنها با برگزاری جلسات پارلمان امکان انحلال آن وجود دارد

العتبی گفت: تنها با برگزاری جلسات پارلمان امکان انحلال آن وجود دارد و همه طرف‌های شرکت کننده در نشست با نخست وزیر عراق بر تداوم گفتگو‌ها تاکید کردند.
کد خبر: ۵۴۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ - 18August 2022

تنها با برگزاری جلسات پارلمان امکان انحلال آن وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «ترکی العتبی» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی گفت: اکثر گروه های سیاسی در عراق از جمله چارچوب هماهنگی در این نشست که به دعوت نخست وزیر و برای بررسی بحران جاری برگزار شده بود، حاضر بودند.نشست مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیش برد امور این کشور با گروه های سیاسی تاکید کرد که تنها با برگزاری جلسات پارلمان امکان انحلال آن وجود دارد و همه طرف های شرکت کننده در نشست بر تداوم گفتگوها تاکید کردند.

وی درباره نتایج این نشست گفت: خلاصه و محور اصلی نشست این بود که گفتگو بهترین آغاز برای بررسی بحران است و درخواست های انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد تنها با از سرگیری جلسات آن امکان پذیر است؛ چرا که تنها پارلمان صلاحیت رسیدگی به این تصمیمات را دارد.

این رهبر چارچوب هماهنگی شیعی با بیان اینکه اداره کشور بدون وفاق ملی و هماهنگی میان گروه های سیاسی امکان پذیر نیست، افزود: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند و بر برگزاری آن در هفته های آینده و دعوت از جریان صدر برای حضور در نشست های آتی تاکید کردند.

روز گذشته، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق و شماری از نمایندگان احزاب این کشور در پی نشست خود با موضوع خروج از بحران فعلی، بر لزوم توقف تنش میدانی، رسانه ای و سیاسی تاکید کردند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها