مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

عزم جدی دبیرخانه شورای زکات برای فرهنگ‌سازی و ترویج زکات

حجت‌الاسلام «مهری» با اشاره به اینکه ما مسئولان جمهوری اسلامی باید آمرزش خداوند را طلب کنیم که در ارتباط با زکات کوتاهی شده است، گفت: دبیرخانه شورای زکات نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج زکات در جامعه عزم جدی دارد.
کد خبر: ۵۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 18August 2022

در ترویج فرهنگ زکات کوتاهی شده است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدطا‌ها مهری» مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (نج‌شنبه) در همایش «زکات ملک سلیمانی» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 2 هزار روایت از ائمه اطهار (ع) داریم که جایگاه زکات را در اقتصاد اسلامی به ما نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهری با بیان اینکه قرآن کریم به صراحت از ما خواسته است تا در پرداخت زکات جدیت داشته باشیم، گفت: خداوند در قرآن در کنار نماز، به فریضه زکات توجه کرده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ما مسئولان جمهوری اسلامی باید آمرزش خداوند را طلب کنیم که در ارتباط با زکات کوتاهی شده است، افزود: دبیرخانه شورای زکات نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج زکات در جامعه عزم جدی دارد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند: «اگر مردم ادای زکات را داشته باشند، نباید در جامعه اسلامی فقیر داشته باشیم»، گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که در پنجمین دهه از عمر با برکتش، عده‌ای قوت روزانه خود را از سطل‌های زباله بیابند.

حجت‌الاسلام مهری با اشاره به اینکه زکات می‌تواند برای رفع فقر کمک کند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم فقرا را در نظام اسلامی که یکی از عوامل موثرش زکات است، کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری ۳۱ همایش زکات برای جریان‌سازی فریضه زکات در کشور طراحی شده است، ادامه داد: استان کرمان، پنجمین استان کشور است که این همایش در آن برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار