معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مسئولان روزانه خود را با تراز شهدا بسنجند/ نسبت مسئولان با مردم نوکری است

«حسینی» با بیان این که مسئولان باید روزانه خود را با تراز شهدا بسنجند، گفت: باید فرمان‌بر مردم باشیم و فرقی نمی‌کند کارشناس یا مدیرکل یا استاندار باشیم، نسبت مسئولان با مردم نوکری است، نه اربابی.
کد خبر: ۵۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 18August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، «سید محمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (پنج‌شنبه) در نشست با مسئولان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: صندلی‌هایی که روی آن‌ها نشسته‌ایم، ثمره خون هزاران شهید است، نمی‌شود در جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفت و به شهدا بی‌توجهی کرد و اگر شهدا حضور داشتند، امروز به جای ما در این مناصب قرار می‌گرفتند؛ چراکه از ما شایسته‌تر بودند.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهدا اکنون ترازی برای ما هستند تا خود را بهتر بشناسیم و خود را با عملکرد آن‌ها مقایسه کنیم، فاصله رفتار ما با شهدا می‌تواند نسبتی از ناکارآمدی و انزجاری باشد که مردم بعضا از عملکرد‌های ما دارند؛ چراکه مردم از شهدا منزجر نبودند و از آن‌ها رضایت داشتند و آن‌ها را کارآمد می‌دانستند.

حسینی گفت: به‌همین دلیل اکنون چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب به شهدا علاقه‌مند هستند و همین‌هایی که آن‌ها را باور نمی‌کنیم، سر مزار شهدا حضور پیدا می‌کنند؛ چراکه فکر می‌کنند شهدا خالصانه هرچه داشتند فدا کردند و نمونه آن شهید حاج قاسم سلیمانی است که چپ و راست برای او عزادار شدند و همه این را می‌فهمند.

این مسئول بیان کرد: شهیدان حجاب‌های درون را از بین می‌برند تا حقیقت را درک کنیم؛ اگر به دنبال کارآمد شدن هستیم، باید فاصله مدیریتی خود را با شهدا کم کنیم، همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت اگر شرط شهید شدن، شهید بودن است.

وی ابراز داشت: ارتباط با شهدا برای ما موضوعیت دارد و نمی‌توان خود را در این زمینه به نادانی زد. هر نقطه‌ای از این کشور شهیدی دارد و تعداد کسانی که فکر می‌کنند شهیدان بی‌جهت در این مسیر رفته‌اند، بسیار کم و قلیل است و این ترازی برای مسئولان است که روزانه خود را با تراز شهدا بسنجند.

حسینی گفت: برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی زیارت قبور شهدا واجب و لازم است تا کارنامه خود را به شهدا ارائه دهند و اگر به قرآن اعتقاد داریم که در آن گفته شده است «شهدا عند ربهم یرزقون» هستند، قطعاً آن‌ها به ما کمک می‌کنند و بدون کمک شهدا نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

این مسئول یادآور شد: اولین و مهم‌ترین ویژگی شهدا تدین آن‌ها بود که انسان‌های خداباور و مومن بودند. امروز ما به‌عنوان کارگزار و مدیر جمهوری اسلامی نمی‌توانیم این موضوعات را نادیده بگیریم، کسی نمی‌تواند کارگزار نظام باشد و به شهدا اعتقاد نداشته باشد؛ حقوق چنین مدیر و کارگزاری مشروع نیست چه برسد که مدیر باشد.

حسینی تصریح کرد: باید کسی را منصوب کنید که اعتقاد به شهدا داشته باشد. هیچ‌گاه در وصیت‌نامه شهدا به بی‌حجابی و بی‌نمازی دعوت نشده است در وصیت آن‌ها دین‌داری را می‌بینیم و شهدا به‌صورت مشترک ما را به ولایت‌مداری دعوت کرده‌اند.

وی افزود: وجدان آگاه و بیدار به ما می‌گوید که نمی‌توان شهدا را نادیده گرفت. باید خیلی بی‌وجدان باشیم که شهدا را نبینیم. اگر مومن و عامل به راه شهدا باشیم، نصرت خداوند همراه ما مدیران خواهد شد، همان‌طور که همراه شهدا شد و وعده خدا نصرت متدینین است؛ کسانی که مومن به خدا و شهدا و رهبری و مردم باشند و مومن به نوکری مردم باشند.

حسینی یادآور شد: چیزی که باید روشن کنیم، این است که نسبت ما با مردم چیست؟ باید فرمان‌بر مردم باشیم و فرقی نمی‌کند کارشناس یا مدیرکل یا استاندار باشیم، نسبت مسئولان با مردم نوکری است نه اربابی، نباید مردم به دنبال مدیرکل بدوند؛ بلکه باید مدیرکل به دنبال مردم بدود. مسئول در تراز جمهوری اسلامی نباید برای خدمت به مردم شب آرام بخوابد، اما سیستم عوض شده و ما ارباب و مردم رعایت ما شده‌اند؛ چرا باید مردم باید به دنبال ما بدوند، در حالی که پول از آن‌ها می‌گیریم تا کار برایشان انجام دهیم؟

حسینی گفت: مردم از رفتار‌های ما و تبعیض و بی‌عدالتی ناراحت هستند؛ وگرنه مردم می‌دانند که کشور در شرایط ویژه است، آن‌ها می‌دانند از سال ۱۳۵۷ تا امروز جنگ داخلی و خارجی و تحریم داشتیم. در جنگ تحمیلی از ۳۰ کشور اسیر گرفته‌ایم و مردم این موضوعات را می‌فهمند؛ اما آن‌چه مردم را ناراحت می‌کند، رفتار تبعیض‌آمیز و غیر منصفانه‌ای است که داریم؛ تبعیض یعنی اینکه کسی بخواهد مدیرکل را ببیند و منشی بگوید مدیرکل کار دارد؛ اما همان لحظه استاندار کسی را معرفی کند و مدیرکل فورا او را بپذیرد، این تبعیض است و مردم آن را نمی‌پذیرند.

معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نباید همه گوش به فرمان گردن کلفتان و قدرتمندان و یا استانداران و فرمانداران و نمایندگان باشیم؛ در حالی که خداوند می‌فرماید اراده کرده‌ام تا مستضعفان بالانشین باشند، آیا خدا به چنین سیستمی لطف می‌کند و باب رحمت را باز می‌کند؟ آیا خدا چنین سیستمی را برمی‌گزیند؟ خداوند به خاطر همین شهدا تا امروز به ما رحم کرده و فرصت داده است و می‌گوید که شاید این چنین دست از تبعیض برداریم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سفر استانی رفته‌ام و نامه‌های مردم را به مدیران استان ارجاع داده‌ام؛ زیرا باید خودتان در استان مشکل مردم را حل کنید؛ چرا باید آن‌ها به من معاون وزیر مراجعه کنند؟ چرا نمی‌توانید مشکل مردم را ببینید و برطرف کنید؟ چون سیستم بر شما سوار است؛ اما مدیر انقلابی بر سیستم سوار می‌شود.

حسینی افزود: مدیریت انقلابی اسیر نماینده مجلس نیست؛ بلکه فرمانبردار مردم است و حرف مردم را می‌زند، حرف سرمایه‌داران را نمی‌زند. مدیر باید در دل حادثه باشد تا کسی پشت در او نماند و درد‌های مردم را بداند.

وی گفت: مدیر انقلابی نباید سوزوکی سوار باشد، سوال می‌کنیم اگر قرار بود این‌جا را خودتان اداره کنید، آیا باز هم سوزوکی زیر پا می‌گذاشتید؟ طوری منابع را اداره می‌کردید که به بهترین نحو اداره شود.

حسینی بیان کرد: باید خودمان را از این سیستم بیرون بکشیم، وقتی یک معیار وجود داشته باشد، از این سیستم بیرون می‌آییم و به‌عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی مومنانه برای خدمت به مردم قدم بر می‌داریم.

وی در خصوص چینش مدیران، گفت: امروز دیدم که بسیاری از مدیران شما از مدیران دولت قبل هستند، نمی‌گویم عوض کنید؛ بلکه رویکرد‌ها باید تغییر کند؛ یعنی هر کسی نوکری مردم را کرد بماند؛ اما اگر قرار است کسی در ستاد آیت‌الله رئیسی بوده و نوکری مردم را نکند، باید کنار برود. ما باید فقط نوکر و مومن به مردم و انقلاب اسلامی و شهدا باشیم.

حسینی متذکر شد: مدیر باید انقلابی باشد و با مردم و بدانیم که این‌ها امانت در دست ماست؛ خداوند به ما توصیه می‌کند که امانت‌ها را به دست اهلش بسپارید.

این مسئول یادآور شد: رئیس شهرستان و مدیران و معاونین باید مومن‌ترین افراد به انقلاب اسلامی و امام شهدا باشند؛ شهدا نمی‌پذیرند که به سفارش نماینده مجلس و افراد صاحب نفوذ، مدیران خود را به کار گماریم؛ لذا مدیران انقلابی و خادم مردم به کار گیرید، ما هم پشتیبان شما هستیم تا ارزش‌های اسلامی را حاکم کنید.

وی در خصوص انتصاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۱۲ نفر را به ما معرفی کردند که از بین این چندین نفر، فردی را گزینش کردیم که نمره ایشان از نمره بقیه بهتر و بیشتر بود و بر اساس ارزیابی‌ها این کار صورت گرفت.

حسینی افزود: تعهد نوکری با مردم بسته‌ایم؛ مدیری از همه بهتر است که در نوکری مردم سرعت بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص ارتباط مسئولان با نمایندگان مجلس، گفت: همه نمایندگان عزیز ما هستند و با بیشتر آن‌ها دوست و رفیق هستیم؛ لذا اگر نماینده‌ای حرف حق زد باید آن را اجرا کنید؛ حتی اگر آبدارچی اداره حرف حق بزند، باید آن را اجرا کنیم؛ اما اگر من به‌عنوان معاون وزیر درخواست و حرف ناحق از مدیرکل داشتم، حق اجرای آن را ندارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار