یک منبع لبنانی:

به توافق برای ترسیم مرز دریایی با تل‌آویو نزدیک شده‌ایم

یک منبع رسمی لبنان از نزدیک شدن به حصول توافق در خصوص ترسیم مرز‌های دریایی بین این کشور و رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 20August 2022

به توافق برای ترسیم مرز دریایی با تل‌آویو نزدیک شده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک منبع رسمی لبنان گفت که ما واقعا به دستیابی به توافقی بر سر ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع بدون اشاره به نام او نوشت: «باخبر شده‌ایم که پاسخی که عاموس هوچشتاین میانجی آمریکایی از جانب رژیم صهیونیستی حامل آن است، پاسخی مثبت به پیشنهاد لبنان است و او بزودی به بیروت می‌آید».

این منبع افزود که ماه سپتامبر سرنوشت پرونده ترسیم مرز‌ها مشخص خواهد شد.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته بود که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تا ماه آینده میلادی (سپتامبر) وجود دارد.

در همین ارتباط، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند عملیات استخراج گاز از میدان «کاریش» را که بخشی از آن در منطقه مورد منازعه قرار دارد به بعد از ماه سپتامبر به تأخیر بیندازند. پیش‌تر مقامات صهیونیست اعلام کرده بودند در سپتامبر عملیات استخراج را آغاز خواهند کرد.

از سوی دیگر سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی شب گذشته درباره ترسیم مرز‌های دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی تأکید کرد: ما چیزی نداریم که با توافق هسته‌ای (ایران) مرتبط کنیم و موضوع مرز‌های دریایی، میدان کاریش، نفت، گاز و حقوق هیچ ارتباط دور و نزدیکی با توافق هسته‌ای (ایران) ندارد، خواه این توافق امضا شود یا نشود؛ اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه که دولت لبنان مطالبه کرده اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آٰرام‌سازی می‌رویم، اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار