سید حسن نصرالله مطرح کرد؛

امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین هدایتگر حزب‌الله/ ایران به قدرت منطقه‌ای بزرگ تبدیل شده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از تلاش علمای بزرگ خود و تمام علما در عرصه اسلام که مروج آگاهی و انجام امر به معروف بودند، قدردانی می‌کنیم و به الهام بخش بزرگ، هدایتگر اعظم، و موسس نهضت و روح انقلاب در این عصر حضرت امام سید روح الله موسوی خمینی اشاره می‌کنم.
کد خبر: ۵۴۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ - 23August 2022

امام خمینی (ره) بزرگترین هدایتگر حزب‌الله در عصر کنونی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه دوشنبه به مناسبت پایان مراسم و جشن‌های چهلمین سالروز تاسیس جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود از جانب خودش و برگزارکنندگان مراسم و جشن‌های چهلمین سالروز تاسیس جنبش حزب‌الله لبنان، از شرکت کنندگان تشکر کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: برادران و خواهران در تمام موسسات حزب‌الله طی دو ماه گذشته نسبت به تشریح ابعاد متعدد این روند چهل ساله و دستاورد‌های آن در زمینه‌های مختلف اقدام کردند. از تمام برادران و خوهرانی که طی دو ماه گذشته نسبت به ارائه تصویری واقعی و درخشان و غیرمبالغه آمیز درباره تلاش‌ها و دستاورد‌ها و فداکاری‌های تمام عوامل و رزمندگان در این مسیر مبارک مبادرت نمودند، تشکر می‌کنم.

امام خمینی (ره) بزرگترین هدایتگر حزب‌الله در عصر کنونی

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هنگامی که از چهل سالروز صحبت می‌کنیم باید نکته مهمی را توضیح دهم. ما ارتباط خود را با قبل از سال ۱۹۸۲ قطع نمی‌کنیم بلکه ارتباط عمیق و اساسی با تمام تلاش‌ها، مبارزات، اقدامات و چارچوب‌های قبل از ۱۹۸۲ وجود دارد. جا دارد به الهام بزرگ از شهید عظیم الشان سید محمد باقر صدر اشاره کنیم. همچنین به امام موسی صدر اشاره می‌کنم چرا که وی پیشگام تاسیس و رهبری مقاومت بود. به همه و تمام جهانیان تاکید می‌کنیم که مسیر جهادی ما یکی از نتایج مبارک جهاد این فرمانده بزرگ (امام موسی صدر) است و هر دوی حزب‌الله و جنبش امل فرزندان و شاگردان وی هستند که به راهش ادامه می‌دهند.

دبیرکل حزب‌الله افزود: از تلاش علمای بزرگ خود و تمام علما در عرصه اسلام که مروج آگاهی و انجام امر به معروف بودند، قدردانی می‌کنیم و به الهام بخش بزرگ، هدایتگر اعظم، و موسس نهضت و روح انقلاب در این عصر حضرت امام سید روح‌الله موسوی خمینی اشاره می‌نماییم.

ناکامی طرح خاورمیانه جدید از نتایج پایداری اسطوره‌ای سال ۲۰۰۶

سید حسن نصرالله ساقط شدن طرح خاورمیانه جدید را از نتایج پایداری اسطوره‌ای در سال ۲۰۰۶ خواند و گفت: آن‌ها در سال ۲۰۰۶ در نابودی مقاومت شکست خوردند و مقاومت قوی‌تر و مستحکم‌تر از آن خارج شد. البته ما تمام این دستاورد‌ها را به خودمان نسبت نمی‌دهیم و در بیداری مردم، احیای امید به پیروزی و قدرت وارد کردن شکست به دشمن سهیم بودیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آنچه در مرحله بعد باید انجام گیرد حفظ مقاومت و حضور و آمادگی آن است. کسی تصور نکند که تبلیغات رسانه‌ای و هیاهو، توهین و ناسزا و شایعات می‌تواند عزم و اراده مقاومت را سست کند. چیزی که باید انجام شود آزادسازی بقیه اراضی اشغالی لبنان است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: تثبیت معادلات بازدارندگی برای صیانت از سرزمین، کرامت و منابع و ثروت‌های لبنان از امور مهم است. ما آمادگی دائم خود را برای بررسی هرگونه راهبرد دفاع ملی و توافق در خصوص آن اعلام می‌کنیم.

حمایت از آرمان فلسطین

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: دومین عنوان، فلسطین و آرمان آن است. ما طی ۴۰ سال گذشته به این موضوع ایمان داشتیم و پایبندی خود را به آن اعلام می‌کنیم. ما طی ۴۰ سال گذشته موضوع آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها و حقوق آن‌ها را دنبال می‌کردیم و به ایستادگی دائم در کنار برادران فلسطینی ادامه خواهیم داد. ما ایستادیم و با تمام اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردیم و تمام آزادگان جهان را به عدم عادی سازی روابط با این رژیم نژادپرست و وحشی دعوت کردیم. امروز یک دختر جوان لبنانی دیگر هم از مصاف با شطرنج باز اسرائیلی در جشنواره ابوظبی انصراف داد. ما به این جوانان افتخار می‌کنیم و روی آن‌ها بسیار حساب باز کرده ایم. تمام مردم لبنان که بر روی دشمن بودن اسرائیل اجماع دارند باید به شربل و نادیا (دو دختر مذکور) افتخار کنند.

سوریه و عراق

سید حسن نصرالله درباره سوریه گفت: ما به سوریه رفتیم و در کنار رهبری و ارتش سوریه و دیگر دوستان قرار داشتیم و روز به روز به درست بودن گزینه‌ای که اتخاذ کردیم بیشتر ایمان می‌آوریم. بخش اعظم سوریه در امنیت و امان است و مردم می‌توانند به مناطق خود بازگردند. فشار‌های سیاسی آمریکا و برخی کشور‌های منطقه از جمله عربستان مانع پیشرفت روابط بین لبنان و سوریه شده است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما همچنان در آینده نیز مواضع و همبستگی خود را با ملت‌های عربی ابراز خواهیم کرد و برای تحمل پیامد‌های آن نیز آماده هستیم چرا که این موضع گیری و همبستگی برحق است و باید ابراز شود.

سید حسن نصرالله افزود: ما در چارچوب امکانات خود به مبارزه با داعش در عراق کمک کردیم و اگر عراق بار دیگر در معرض آن قرار گیرد و همچون سال‌های گذشته از ما درخواست شود، در اینکه فرماندهان و برادران ما برای مبارزه در کنار برادران خود به این کشور بروند تردید نخواهیم کرد.

ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است که تمام مظلومین و نیرو‌های مقاومت در منطقه به آن تکیه دارند. حزب الله در شکل گیری و تشکیل محور مقاومت سهیم بود و ما بخشی از این محور هستیم و باقی خواهیم ماند. ما بر روی این محور به عنوان قدرتی که قادر به رویارویی با طرح‌های اشغالگری و هیمنه طلبی است حساب باز کرده ایم.

پرهیز از جنگ داخلی در لبنان

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما طی ۴۰ سال گذشته از افتادن به ورطه هرگونه جنگ داخلی یا فتنه مذهبی اجتناب کردیم چیزی که در سال ۲۰۰۵ برای لبنان تدارک دیده شده بود، اما ما به منظور جلوگیری از کشیده شدن لبنان به جنگ و فتنه مذهبی با گروه‌های سیاسی همکاری کردیم. ما به سوی هیچ گونه جنگ یا فتنه مذهبی کشیده نخواهیم شد و این به حکمت و صبر و بصیرت نیاز دارد. آخرین صحنه‌ای هم که بسیار دردناک و خطرناک بود حادثه شهدا در منطقه الطیونه بود و اگر صبر و بصیرت خانواده‌ها و احزاب شهدا نبود لبنان را در مقابل جنگ داخلی قرار داده بود. آن‌ها در اتاق‌های تاریک برای کشاندن مقاومت به درگیری با ارتش لبنان تلاش می‌کنند و این یک طرح همیشگی برای آمریکاست.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۹۳ برخی خواهان ارسال ارتش و استقرار آن در کنار ارتش رژیم اشغالگر که اراضی لبنان را اشغال کرده بود، بودند و تصمیم این بود که اگر مقاومت همکاری نکرد به آن حمله کنند، اما فرماندهی ارتش با آن مخالفت کرد. ضاحیه جنوبی بیروت با هوشیاری و بصیرت و احزاب و عشایر خود از فتنه جلوگیری کرد. ما طی ۴۰ سال گذشته در داخل لبنان اقدام به ایجاد دوستی و ائتلاف با بسیاری از گروه‌های اسلامی کردیم و نسبت به روابط و دوستی‌های خود اهتمام داشتیم و خواهیم داشت. در انتخابات اخیر درباره وعده‌ها و تعهدات خود بسیار واضح بودیم.

سید حسن نصرالله گفت: مشارکت خود در انتخابات پارلمانی را تقویت خواهیم کرد. به حضور خود در دولت‌های آینده ادامه خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله گفت: این وظیفه ماست که از خداوند و برادران در سوریه که طی ۴۰ سال گذشته در کنار ما ایستاده و تحت حمایت سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی قرار دادند تشکر کنیم. از جمهوری اسلامی ایران بویژه رهبر معظم و تمام مقامات و دولت‌های این کشور و برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم. از شهدا، فرماندهان شهید و خانواده‌های شهدا و مجروحان، اسرا و رزمندگان مقاومت و نسل‌های مقاوم که میدان را خالی نکردند، تشکر می‌کنیم و درود می‌فرستیم. من به نسل جدید می‌گویم که ما روی شما حساب می‌کنیم و این شما جوانان هستید که با تکمیل راه، به آرزوی شهدا جامه عمل می‌پوشانید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار